נתניהו שוחח עם ביידן והעביר מסר על הדמוקרטיה בישראל

על רקע המתיחות הביטחונית בארץ והפיגוע בחווארה בו נפצע אזרח ישראלי, ראש הממשלה שוחח עם נשיא ארצות הברית לראשונה מזה חודשיים. במהלך השיחה עדכן נתניהו את הנשיא במצב הביטחוני, דן איתו באיום האיראני, והרגיע: "הייתה ותהיה דמוקרטיה חזקה ותוססת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/23 07:39 כז באדר התשפג

נתניהו שוחח עם ביידן והעביר מסר על הדמוקרטיה בישראל
ביידן ונתניהו, צילום: עמוס בן גרשום


ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (א') עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. מדובר בשיחה הראשונה מזה חודשיים של ראש הממשלה עם הבית הלבן, כאשר עדיין לא הגיעה הזמנה לביקור דיפלומטי של נתניהו בוושינגטון. בהמשך השיחה, נתניהו עדכן את הנשיא ביידן בדבר הפיגוע שאירע אתמול בחווארה, בו נפצע אזרח ישראלי, ואמר לנשיא כי ישראל, "תמשיך לפעול בכל מקום נגד המחבלים ואדריכלי הטרור". 

בהמשך, השיחה התמקדה באיום האיראני והרחבת מעגל השלום. בעניין הרפורמה המשפטית, ראש הממשלה נתניהו אמר לנשיא ביידן שישראל "הייתה ותהיה דמוקרטיה חזקה ותוססת", והודה לנשיא ביידן על המחויבות שלו לביטחון ישראל.

ביידן

ביידן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביידן מבקש מנתניהו לנסות הגיע לפשרה

ביידן התייחס לרפורמה המשפטית, כך לפי הבית הלבן, ואמר לנתניהו כי "ערכים דמוקרטיים היו וחייבים להישאר סימן ההיכר של היחסים בין ארה"ב לישראל". וקרא לראש הממשלה לנסות להגיע לפשרה "חברות דמוקרטיות נתמכות על-ידי איזונים ובלמים אמיתיים. שינויים יסודיים צריכים להיעשות עם הבסיס הרחב ביותר האפשרי של תמיכה מהעם".

הפיגוע בחווארה - מחבל ירה מטווח אפס 

שיחת נתניהו - ביידן מגיעה על רקע פיגוע הירי אתמול בחווארה, כאשר מחבל ירה מטווח אפס לעבר רכה ישראלי ופצע את נהג הרכב, דיוויד שטרן תושב איתמר, פציעה קשה בראשו. שטרן הגיב במהירות וירה באקדחו במחבל שנפצע ונמלט. זמן קצר לאחר מכן איתרו אותו חיילי צה"ל, והוא הועבר למעצר. לאחר שפונה לחדר הטראומה בבית החולים בלינסון על ידי צוותי ההצלה, מצבו של הפצוע התייצב וכעת מוגדר כבינוני.