ביידן מגיב לראשונה לרפורמה המשפטית: "חשוב מאוד לבנות קונצנזוס"

נשיא ארצות הברית, התייחס לראשונה לשינויים אותם רוצה להעביר הממשלה בישראל ואמר כי הקונצנזוס בין הצדדים חשוב, על מנת "להבטיח שהעם יקנה אותם והם יוכלו להתקיים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/02/23 09:50 כא בשבט התשפג

ביידן מגיב לראשונה לרפורמה המשפטית: "חשוב מאוד לבנות קונצנזוס"
ג'ו ביידן, מגיב לרפורמה המשפטית, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

מגיב לרפורמה המשפטית: הרוחות בישראל ממשיכות לסעור סביב הרפורמה במערכת המשפט אותה מובילה הממשלה. הלילה, הגיב לראשונה גם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לרפורמה ולשאלת העיתונאי תומס פרידמן בנוגע לרפורמה וההפגנות מן הצד השני ענה, כי הדבר החשוב הוא, לשמור על קונצנזוס נרחב סביב החוקים: "כדי להבטיח שהעם יקנה אותם".

"החוכמה של הדמוקרטיה האמריקנית והדמוקרטיה הישראלית" אמר ביידן, "היא ששתיהן בנויות על בסיס מוסדות חזקים, על מערכת של בלמים ואיזונים, על מערכת משפט עצמאית. חשוב מאוד לבנות קונצנזוס לשינויים מרחיקי לכת כדי להבטיח שהעם יקנה אותם והם יוכלו להתקיים", אמר.

נתניהו ובלינקן

נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

גם בלינקן הגיב לרפורמה

זו היא לא פעם ראשונה שבכיר בממשל האמריקאי מגיב לרפורמה. בביקורו בישראל לפני כשבועיים, אמר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן כי "בניית קונצנזוס סביב הצעות חדשות זו הדרך הטובה ביותר לוודא שהן יאומצו ויחזיקו מעמד". נתניהו ענה לבלינקן במפגש בינהם ואמר כי "ישראל תמשיך להישאר דמוקרטיה משגשגת. כל אזרחי ישראל יודעים שארה"ב מסייעת במהלך המשבר כל הזמן, ועושה זאת שוב. הידידות הטובה הזו בנינו תימשך".