נתניהו מגבה את סמוטריץ' ועוקץ את השגריר האמריקאי: "מכיר את עמדותיו"

סערת אמירתו של סמוטריץ' על כפר חווארה ממשיכה לעורר הדים. לאחר שהבהיר שוב את דבריו, מגבה ראש הממשלה את שר האוצר ואומר: "אף אחד מאיתנו לא חף מטעויות" | סמוטריץ' עקץ את השגריר האמריקאי: "משוכנע שהוא לא התכוון להסית להרג שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 07:44 יב באדר התשפג

נתניהו מגבה את סמוטריץ' ועוקץ את השגריר האמריקאי: "מכיר את עמדותיו"
נתניהו, מגבה את סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת דבריו של סמוטריץ': למרות שהבהיר את אמירתו כי "צריך למחוק את הכפר חווארה" מספר פעמים, האמירה ממשיכה לעורר הדים. הלילה בציוץ בעברית ובאנגלית, אומר נתניהו כי הוא מרוצה מההבהרה שסיפק סמוטריץ' לדברים ומגבה אותו: "אני מכיר את עמדותיו והן השתקפו בהבהרתו".

נתניהו מגבה: "לא הייתה לו שום כוונה לפגיעה בחפים מפשע"

בציוץ כותב נתניהו: "חשוב ששר האוצר סמוטריץ' הבהיר שלא הייתה לו שום כוונה לפגיעה בחפים מפשע או לענישה קולקטיבית. אני מכיר את עמדותיו והן השתקפו בהבהרתו. אף אחד מאיתנו לא חף מטעויות, כולל לא דיפלומטים זרים" כותב נתניהו ומרמז לביקורת שהוטחה על סמוטריץ' בין היתר בידי שגריר ארצות הברית הישראל תום ניידס.

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ' | צילום: Sraya Diamant/Flash90

הביקורת של ניידס והעקיצה של סמוטריץ'

לאחר שהבהיר את דבריו, התייחס גם סמוטריץ' עצמו לתגובה החריפה של השגריר שצוטט כאומר: "אני כועס עליו (סמוטריץ') ממש, הוא טיפש. יש לו טיסה לארצות הברית עם דני נווה ואם הייתי יכול הייתי זורק אותו מהמטוס". בציוץ בטוויטר כתב שר האוצר: "אני לא כועס על תום ניידס ומשוכנע שהוא לא התכוון להסית להרג שלי כשהוא אמר שצריך לזרוק אותי מהמטוס, בדיוק כפי שאני לא התכוונתי לפגיעה בחפים מפשע כשאמרתי שצריך למחוק את חווארה. אנשים משתמשים לפעמים בביטויים קשים שהם לא מתכוונים אליהם כפשוטם כדי להעביר מסר חריף. זה קורה לכולם".

תום ניידס, הקשיב לדברי נתניהו

תום ניידס, הקשיב לדברי נתניהו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ההבהרה של סמוטריץ'

לאחר שהתבקש להסביר את הדברים אמש (ש') על ידי עמית סגל ובן כספית, אמר: "אתם מכירים אותי. מי שמסוגל לייחס לי איזו כוונה של 'כפשוטו' למחוק את הכפר זה משהו שרק מוחו הקודח מסוגל לעשות. הכוונה היתה מאוד ברורה - אנחנו צריכים להיות הרבה יותר התקפיים ויוזמי במאבק בטרור, אנשים כאן נרצחים".  

"יכול להיות שהדברים נאמרו בסערת רגשות. הוצאתי הבהרה מאוד ברורה בעניין הזה, אני מתבייש שאני צריך בכלל להבהיר", המשיך סמוטריץ'. "מי שמסוגל לייחס דברים אלה לי או לאחרים במדינת ישראל - זו כנראה בעיה במוחו הקודח. גם היום אני בסערת רגשות כי אנחנו קוברים קרובים שלנו וחברים ושכנים שלנו - וזה קשה לנו. אני נוסע בחווארה, לא אתה", אמר לבן כספית. "אני מצפה מכם לסקר כל יום את הטרור, חווארה זה כפר שמוכה בטרור בצורה אדירה".