ארגוני שמאל יהודים-אמריקאים: לאסור את כניסת סמוטריץ' לארצות הברית

משרד החוץ האמריקאי גינה את דבריו של השר במשרד הביטחון, בנוגע למחיקת הכפר חווארה, ואליו הצטרפו מספר ארגוני יהודים שקוראים שלא להכניסו לארצות הברית | השגריר בוושינגטון: "מנוגד לערכינו להגיב לפיגועים על ידי מחיקת כפרים של אזרחים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/03/23 07:42 ט באדר התשפג

ארגוני שמאל יהודים-אמריקאים: לאסור את כניסת סמוטריץ' לארצות הברית
בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכנס "דה מרקר", שנערך אתמול, השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', נשאל מדוע סימן לייק לציוץ בו נכתב שיש למחוק את חווארה, ואמר "כי אני חושב שאת הכפר חווארה צריך למחוק. אני חושב שמדינת ישראל צריכה לעשות את זה". דבריו עוררו זעם רב, הגיעו עד לארצות הברית וזכו לגינוי משרץ החוץ האמריקאי וממספר ארגונים יהודיים אמריקאיים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. 

"מנוגד לערכינו להגיב לפיגועים על ידי מחיקת כפרים של אזרחים"

מספר ארגונים קראו לממשל בראשות הנשיא ג'ו ביידן למנוע משר האוצר בצלאל סמוטריץ' מלהכנס לארצות הברית בגלל דבריו. כך פורסם ב"כאן". בפניה מטעם ארגון "אמריקנים למען שלום עכשיו" לתומכיו, הם נתבקשו לדרוש ביידן למנוע את כניסתו של סמוטריץ' לארצות הברית, שאמור להשתתף בשבוע הבא בכנס של הבונדס. ארגון "תרועה" פרסם קריאה דומה בה נכתב כי על הממשל לשלול יו"ר הציונות הדתית את אשרת הכניסה לארצות הברית.

בהודעת משרד החוץ האמריקאי, נכתב: "הדברים של שר האוצר שקרא למחוק את הכפר הפלשתיני הם חסרי אחריות, דוחים ופוגעניים. אנחנו קוראים לנתניהו ולבכירים נוספים בישראל לגנות באופן פומבי ולהתנער מהאמירה הזו".

לאחר הגינוי האמריקאי לדברים, שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג, אמר הלילה בריאיון לרשת CNN כי "למרות שישראל נתונה לגל של פיגועי טרור נוראיים נגד אזרחיה, זו בהחלט אינה מדיניות ישראל וזה מנוגד לערכינו להגיב לפיגועים על ידי מחיקת כפרים של אזרחים".

השר סמוטריץ' הבין כי דבריו עוררו סערה, ובציוץ בטוויטר, אותו פרסם בשעות אחר הצהריים, הבהיר: "למען הסר ספק, בדברי לא התכוונתי למחוק את הכפר חווארה אלא רק לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים ותומכי הטרור בתוכו ולגבות מהם מחיר כבד כדי להשיב את הביטחון לתושבי האזור".

הריאיון של סמוטריץ' אתמול: