סמוטריץ' מסתייג: "הייתי לא בסדר בשימוש במילה הזו"

השר במשרד הביטחון לא מתנצל על כך שאמר שיש למחוק את חווארה, אולם מסביר כי הדברים נאמרו בשעה של סערת רגשות: "מעדתי בלשוני" | מנגד אמר: "יש מי שמתדרך על הדבר הזה בכל העולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/23 21:53 יא באדר התשפג

סמוטריץ' מסתייג: "הייתי לא בסדר בשימוש במילה הזו"
בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Sraya Diamant/Flash90

השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', אמר השבוע במענה לשאלה בוועידת "דה מרקר", כי יש למחוק את הכפר חווארה שבשומרון ובו מתגוררים מעודדי טרור רבים ולא מעט טרוריסטים. הערב (ש') הסביר סמוטריץ' כי דבריו נאמרו בסערת רגשות. 

"הכוונה היתה מאוד ברורה"

לאחר שהתבקש להסביר את הדברים על ידי עמית סגל ובן כספית, אמר: "אתם מכירים אותי. מי שמסוגל לייחס לי איזו כוונה של 'כפשוטו' למחוק את הכפר זה משהו שרק מוחו הקודח מסוגל לעשות. הכוונה היתה מאוד ברורה - אנחנו צריכים להיות הרבה יותר התקפיים ויוזמי במאבק בטרור, אנשים כאן נרצחים".  

"יכול להיות שהדברים נאמרו בסערת רגשות. הוצאתי הבהרה מאוד ברורה בעניין הזה, אני מתבייש שאני צריך בכלל להבהיר", המשיך סמוטריץ'. "מי שמסוגל לייחס דברים אלה לי או לאחרים במדינת ישראל - זו כנראה בעיה במוחו הקודח. גם היום אני בסערת רגשות כי אנחנו קוברים קרובים שלנו וחברים ושכנים שלנו - וזה קשה לנו. אני נוסע בחווארה, לא אתה", אמר לבן כספית. "אני מצפה מכם לסקר כל יום את הטרור, חווארה זה כפר שמוכה בטרור בצורה אדירה". 

"מותר לי לומר שמעדתי בלשוני"

בהמשך הסתייג מדבריו: "יכול להיות שהייתי לא בסדר בשימוש במילה הזו ואני לא מתבצר בה". מנגד אמר: "זה קמפיין. יש מי שמתדרך על הדבר הזה בכל העולם. יש מי שעובד קשה כדי לנסות להשחיר אותנו, יש קמפיין נגדי. אני מצפה משר הביטחון וממשלת ישראל שאני חלק ממנה להורות על מאבק התקפי בטרור". לסיום אמר שוב: "מותר לי לומר שמעדתי בלשוני בסערת רגשת שקיימת עדיין".

דבריו של סמוטריץ' למתן חודורוב ב"דה מרקר":