שבדיה: יוזמת חקיקה נגד ברית מילה

מפלגת האופוזיציה בשבדיה מקדמת חוק שיאסור על ברית מילה במדינה. נשיא ועידת רבני אירופה הביע דאגה נוכח היוזמה: "זה חלק מהרוח הרעה של יוזמות חקיקה נגד מצוות הדת באירופה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/19 12:18 ח בתשרי התשפ

שבדיה: יוזמת חקיקה נגד ברית מילה
ברית מילה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

מפלגת המרכז האופוזיציונית בשבדיה החליטה ברוב של 314 מול 166 מתנגדים לפעול לחקיקת חוק שיאסור את קיום מצוות ברית מילה כהלכתה במדינה. 

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט נזעק על היוזמה החדשה: ''אנו רואים בהחלטה הזו תחילתו של גל חדש בחקיקה נגד ברית המילה באירופה. זה חלק מהרוח הרעה של יוזמות חקיקה נגד מצוות הדת באירופה – נגייס את הקהילה הבינלאומית כפי שעשינו באיסלנד ובמדינות נוספות כדי להדוף את המתקפה הזו''. עוד הוסיף הרב גולדשמיט: "למרות שמפלגת המרכז אינה חלק מהקואליציה, עלינו לזכור כי המפלגה הזו מונה כ-8 אחוז מהקולות ולה 31 מושבים בפרלמנט מתוך 349 מושבים והיא השלישית בגודלה בשבדיה''.

הרב גולדשמידט הוסיף, ''נוכחנו בשנים האחרונות במספר ניסיונות חקיקה דומים נגד ברית המילה בפינלנד, באיסלנד, בדנמרק, בשבדיה ובנורבגיה, ראינו כיצד מותנע התהליך ורק לאחר מערכה שניהלנו בעזרת ארגונים בינלאומיים, אף לא אחת מאותן מדינות אסרה את הדבר''.

עוד אמר הרב ''לשמחתנו כל המפלגות בשבדיה דחו את ההצעה כיום להטיל איסור או הגבלה כלשהי על מצוות ברית המילה. למעט המפלגה הירוקה שתיארה את ברית המילה כ'בעייתית', כולם דבקים בחוק שנחקק בשבדיה לפני כעשרים שנה ובו הוסדרה מצוות ברית המילה בחוק השבדי''.

בערב ראש השנה נועד הרב גולדשמידט עם עמנואל נחשון, שגריר ישראל בבירת האיחוד האירופי, כדי לגייס את ישראל למלחמה בחקיקה האנטי דתית בבלגיה. בפגישה השתתפו ראש מטה נשיא הועידה גדי גרוניך ובכירי השגרירות.