בעקבות הפנייה להאג: 90 מדינות באו"ם בצעד נגד ישראל

נציגים של עשרות מדינות חתמו על הצהרה בה הם מתנגדים להחלטות של הקבינט נגד הרשות הפלשתינית | השגריר ארדן תקף: "הם מנצלים את המנגנון המעוות של האו"ם כדי להפעיל טרור מדיני"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 17/01/23 08:50 כד בטבת התשפג

בעקבות הפנייה להאג: 90 מדינות באו"ם בצעד נגד ישראל
צילום: shutterstock

90 נציגים של מדינות באו"ם חתמו הבוקר (ג') על הצהרה בה הם מתנגדות להחלטות של הקבינט המדיני ביטחוני נגד הרשות הפלשתינית, בעקבות הפנייה לבית הדין הבין-לאומי בהאג. רוב המדינות שחתמו על ההצהרה, הינן מדינות מוסלמיות וערביות, אך גם מדינות שאוהדות את ישראל, כמו איטליה, גרמניה, צרפת ויוון הצטרפו למחאה נגד ישראל.

בהצהרה נכתב כי "אנו מביעים את דאגתנו העמוקה מהחלטת ממשלת ישראל להטיל צעדי ענישה נגד העם הפלשתיני, ההנהגה והחברה האזרחית בעקבות בקשת העצרת הכללית לחוות דעת מייעצת מבית הדין הבין-לאומי. ללא קשר לעמדת כל מדינה בנוגע להחלטה, אנו דוחים צעדי ענישה בתגובה לבקשה לחוות דעת מייעצת של בית הדין הבין-לאומי, ובאופן רחב יותר בתגובה להחלטת העצרת הכללית, וקוראים לבטלם לאלתר", כתבו המדינות".

נתניהו בקבינט

נתניהו בקבינט צילום: קובי גדעון /לע"מ

ארדן: "הפלשתינים מנצלים את המנגנון המעוות של האו"ם כדי להפעיל טרור מדיני"

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארגן, תקף ואמר כי "הפלשתינים מנצלים את המנגנון המעוות של האו"ם כדי להפעיל טרור מדיני ולנסות לפגוע בישראל. מדובר בהצהרה דקלרטיבית חסרת משמעות וכל מדינה שחתמה עליה רק הוסיפה דלק למדורת ההסתה והטרור של הפלשתינים, והרחיקה כל סיכוי לפיוס".

גלעד ארדן

גלעד ארדן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כזכור, לפני כחודשיים, ועדת האו"ם אישרה את ההצעה הפלשתינית לפנות לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, לקבל חוות דעת על 'הכיבוש הישראלי המתמשך'. למעשה, משמעות ההחלטה היא שבית הדין הבינלאומי ישפוט את ישראל. ההצעה עברה בוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה ברוב של 98 מדינות שהצביעו בעד, 17 שהתנגדו ו-52 שנמנעו. בין המדינות שהצביעו בעד ניתן למצוא את בלגיה, טורקיה, ברזיל, מצרים, אירלנד, ירדן, מרוקו, פולין, אוקראינה ואיחוד האמירויות.