צרות מבית חברי קונגרס דמוקרטים מתנגדים לפתיחת הקונסוליה

עד כה, המאמצים למנוע את פתיחת השגרירות היו מצד רפובליקנים בלבד אך כעת גם במפלגה הדמוקרטים יש מי שמתנגד להחלטה | ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "הם הבינו שזו פגיעה בריבונותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/21 07:43 כה בחשון התשפב

חברי קונגרס דמוקרטים מתנגדים לפתיחת הקונסוליה
ביידן ואבו מאזן, צילום: פלאש 90

חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב צפויים לפנות בימים הקרובים לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בבקשה להימנע מפתיחת הקונסוליה לפלשתינים בירושלים - בניגוד לעמדתה הרשמית של ארה"ב. את היוזמה מארגנים חברים בכירים בבית הנבחרים, המשתייכם לזרם המרכזי במפלגתו של ביידן.

בשלב זה הם ביקשו להימנע מפרסום שמם, לטענתם כדי שהצעד יצליח. הפנייה לביידן אמורה להיות פומבית, יש לומר. התנגדותם של הבכירים הדמוקרטים לצעד של פתיחת הקונסוליה הוצגה בפגישה שערכו איתם בשבוע שעבר ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ, והיועצת הפוליטית לקשרי ישראל ארה"ב רות ליברמן. בפגישה הציגו השניים את הסוגיה, הסבירו שמשמעותה מבטאת חלוקה עתידית של ירושלים והסבירו שהצעד שהממשל מקדם מנוגד למקובל בעולם הדיפלומטי וסותר את חוק הישראלי ואת החוק האמריקני. כך מפרסם הבוקר (א'), הכתב המדיני של "ישראל היום", אריאל כהנא.

בתגובה, התחייבו הנבחרים הדמוקרטים לפנות לנשיא ביידן ולדרוש את בלימת המהלך. הם אמרו כי בעת הזו יש לנשיא ולמפלגה הדמוקרטית נושאים חשובים בהרבה להתמקד בהם, ובראשם תוכנית הענק של ביידן לחיזוק הכלכלה האמריקנית.

יצוין כי עד כה, המאמצים למנוע את פתיחת הקונסוליה היו רק בצד הרפובליקני של המפה. בשבוע שעבר יזמו 35 סנאטורים מהמפלגה היריבה לנשיא חוק שיעצור את המהלך. ניסיונם לגייס דמוקרטים שיתמכו בחוק לא עלה יפה. כעת תהיה זו הפעם הראשונה שבה בכירים ממפלגתו של הנשיא ייצאו נגד פתיחת הקונסוליה.

ראש מועצת בנימין גנץ אמר כי: "חברי הקונגרס שפגשנו מבינים שהמשמעות של פתיחת הקונסוליה היא פגיעה בריבונותה של ישראל בירושלים, ואף פגיעה בריבונות האמריקנית לאחר שהעברת השגרירות בשעתו היתה הכרזה למעשה על ירושלים כבירת ישראל".

 ליברמן הוסיפה: "התברר שסוגיית הקונסוליה אינה עניין מפלגתי. הצלחנו לדרבן חברי קונגרס בכירים מהמפלגה הדמוקרטית שלא מהססים להביע התנגדות למהלך. הם מאמינים שפתיחת הקונסוליה היא צעד מסוכן לירושלים".

השניים השתתפו במפגש גם עם 60 חברי בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנית, שבו הציגו את מה שכינו "ההשתלטות הפלשתינית על השטח", ואת הצורך לפתח את האזור לטובת כלל התושבים.


(פגישת בנט-ביידן).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן