כתבתם שמקדונלד’ס תומכים בחמאס? בחברה מתכננים תביעת דיבה

בצל מבצע שומר החומות גולשים ברשתות החברתיות האשימו את ענקית המזון מקדונלד’ס בתמיכה בחמאס, הרשת לה סניפים רבים בארץ יצאה במתקפת נגד: "לידיעתכם: הפצת פייק ניוז ברשת מסכנת אתכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/21 13:28 יד בסיון התשפא

כתבתם שמקדונלד’ס תומכים בחמאס? בחברה מתכננים תביעת דיבה
מקדונלד’ס , צילום: shutterstock

כבר שנים שמקדונלד’ס מקבלת לא מעט ביקורת בישראל מצד אנשי ימין שטוענים כי לרשת  אג'נדות שמאל מובהקות. הטענות עלו מדרגה בימים האחרונים עם מספר גולשים ישראלים שפרסמו ברשתות החברתיות אשמות חמורות ביותר וכתבו כי מקדונלד’ס תומכת בחמאס ואף עוזרת לארגון הטרור חמאס כלכלית.

התגובה של מקדונלד’ס לא איחרה לבוא, החברה שלה עשרות סניפים בישראל  לא יכלה להסתכן בהפסדים כספיים ופרסמה סרטון ברשתות החברתיות ואף איימה בתביעת דיבה נגד המפרסמים מימין. בסרטון נאמר: “לידיעתכם: הפצת פייק ניוז ברשת מסכנת אתכם בדיבה. מקדונלד’ס נותנת לחיילים וכוחות הבטחון הנחות והטבות כבר יותר מ-25 שנה וכמובן שמקדונלד’ס לא תורמת כסף לחמאס. חיילים במדים מקבלים קבוע 15% הנחה במקדונלד’ס בקניה מ-34 שקלים”.

בישראל מואשמת הרשת בתמיכה בחמאס, מה שמעניין הוא שבמדינה המוסלמית מלזיה מואשמת מקדונלד’ס בדיוק באשמה ההפוכה, במלזיה סובלת הרשת מהודעות שקוראות להחרים את הסניפים במדינה משום שמקדונלד’ס תומכת במדינת ישראל. נשיא מקדונלד’ס במלזיה הכחיש את הידיעה ואמר כי: "אין לחברה שום זיקה פוליטית".

כזכור, גם במהלך מבצע צוק איתן סבלה הרשת מהודעות "פייק ניוז" בשתי המדינות, מלזיה וישראל. המתיחות הצבאית מעוררת בכל פעם ביקורות על הרשת שבישראל רואים את הזכיין בארץ עומרי פדן, כאדם שמשתייך לגוש השמאל ואף "זוכרים" לו את ההחלטה שלא לפתוח סניפים מעבר לקו הירוק.