תוך כדי המבצע: פיגוע משולב בתל אביב - 9 בני אדם נפצעו

פיגוע דריסה ברמת החייל בתל אביב. מחבל עם רכב מסחרי דרס שתי קבוצות של אזרחים שעמדו על המדרכה במקום. שבעה אנשים נפצעו ופונו לבתי החולים, אחת במצב קשה. המחבל נוטרל על ידי אזרח ששהה בזירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/23 13:13 טו בתמוז התשפג | עודכן בתאריך 04/07/23 14:49

תוך כדי המבצע: פיגוע משולב בתל אביב - 9 בני אדם נפצעו
זירת הפיגוע, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מתקפת טרור במרכז הארץ: בפיגוע דריסה ברמת החייל בתל אביב נפצעו שבעה אזרחים. במד"א דיווחו כי לבתי החולים איכילוב ובלינסון פונו חמישה פצועים ובהם: אישה כבת 46 במצב קשה עם חבלה רב מערכתית, 2 פצועים במצב בינוני ו-1 במצב קל. המחבל נוטרל בזירה בידי אזרח. הפיגוע מגיע על רקע מבצע "בית וגן" המתנהל בג'נין בימים אלה, כאשר צה"ל וכוחות הביטחון פועלים באזור כדי לסכל ולמגר את חוליות הטרור בעיר. המשטרה מעדכנת כי פנחס רוזן בין שלונסקי למבצע קדש חסום לשני הכיוונים. הציבור מתבקש לא להגיע למקום.

מנכ"ל מד"א אלי בין בזירת הפיגוע צילום: דוברות מד"א

אזרח נטרל את המחבל

מדובר ברכב מסחרי שנסע ברחוב פנחס רוזן ברמת החייל ופגע בשתי קבוצות שעמדו על המדרכה ברחוב כאשר לאחר מכן המחבל חילץ עצמו מן הרכב ודקר עוברי אורח. במשטרה מדגישים כי קולות הירי שנשמעו הן כתוצאה מנטרול המחבל על ידי אזרח בזירה.

זירת הפיגוע בתל אביב צילום: תיעוד מבצעי מד"א

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מפכ"ל המשטרה בתדרוך בזירת הפיגוע צילום: דוברות מד"א

שבעה פצועים בהם אישה כבת 46 במצב קשה

במד"א פינו לבתי החולים מאיר, בלינסון ואיכילוב, 5 פצועים בהם: אישה כבת 46 במצב קשה עם חבלה רב מערכתית, 2 נפגעים בשנות ה-30 במצב בינוני עם חבלות בגופם ו-2 במצב קל.  מבית חולים איכילוב נמסר כי לאחר בדיקות הדמיה, זוהו פציעות שדורשות התערבות משולבת רב מערכתית באחת הפצועות. היא מוגדרת במצב קשה ויורדת כעת לחדר ניתוח.חובש רפואת חירום במד"א אלון שונים סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים של ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א. ראינו שמדובר בזירה קשה מאוד, ובסמוך לתחנת אוטובוס שכבו 5 פצועים, אישה כבת 46 שכבה על המדרכה כשהיא בהכרה וסובלת מחבלה רב מערכתית, 4 פצועים נוספים בשנות ה-30 נפצעו באורח בינוני וקל ופונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

 

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: דוברות איחוד הצלה

יוסי אקלר ודביר עדני חובשים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה מסרו: "לדברי עוברי אורח הרכב התנגש בתחנת האוטובוס ונשמעו אף קולות ירי. בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע ראשוני לנפגעים שלאחר מכן פונו לבתי החולים. עקב אופי האירוע פעלו בזירה גם צוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה שהעניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע צילום: תיעוד מבצעי מד"א

זירת הפיגוע בתל אביב

זירת הפיגוע בתל אביב צילום: Miriam Alster/Flash90