מבצע בית וגן

המעצרים, הפעילות במסגד וערעור המחנה: מבצע "בית וגן" - תמונת מצב

נמשך היום השני למבצע "בית וגן" כשבצה"ל מציבים עוד לפחות עשרה יעדים עד להשלמת המבצע. בצה"ל מדגישים כי הצבא פועל בכל שטחי המחנה וכי הוא לא יהפוך לעיר מקלט לטרור. מעל 120 פלשתינים נעצרו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/07/23 10:45 טו בתמוז התשפג

המעצרים, הפעילות במסגד וערעור המחנה: מבצע "בית וגן" - תמונת מצב
כוחות צה"ל, בכל שטח המחנה., צילום: דובר צה"ל

מבצע "בית וגן" נכנס הבוקר (ג') ליומו השני וכוחות נרחבים של צה"ל ממשיכים כל העת בפעילות האינטנסיבית בתוך המחנה. בצה"ל מגדירים את הפעילות כ"הצלחה" ומדגישים כי הצבא פועל לאורך כל העיר ומחנה הפליטים כשהכוחות מגיעים לכל פינה. יחד עם זאת הבוקר אמר דובר צה"ל כי המטרות טרם הושגו וכי יש עוד כעשרה יעדים שהצבא מעוניין להשיג.

הרמטכ"ל מצטרך לכוחות בג'נין צילום: דובר צה"ל

המסר שצה"ל מעביר למחבלים

אחת המטרות של המבצע היא פגיעה קשה בטרור וערעור המחנה כשהמסר שעובר בין היתר הוא שג'נין לא תהפוך לעיר מקלט לטרוריסטים. הלילה בפעילות של כוחות מיוחדים, הושמדו בפעילות חמ"לים עם מסכים שדרכם היו רואים המחבלים את כוחות צה"ל בגזרה. עד כה נעצרו כ-120 פלשתינים כשחלקם כבר שוחררו לאחר תחקור כוחות הביטחון.

במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל גם במסגד המזוהה עם ארגון טרור בעיר בו נמצאו שני פירי תת-קרקע ובו אמצעי לחימה רבים. במקביל אותרו חמש מעבדות נפץ ובהן מאות מטענים, חומרי נפץ ואמצעים לייצור מטענים.

ג

ג'נין, היום. צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

כולל סלילת הכבישים: צה"ל פועל הומניטרית

ברקע טענות הפלשתינים על בריחה המונית של תושבים בג'נין, בצה"ל מדגישים כי אף אזרח חף מפשע לא נהרג במהלך הפעילות וכי צה"ל פועל הומניטרית איפה שאפשר, כולל סלילה מחדש של כבישים שנהרסו בגלל מטענים.

פעילות צה"ל הלילה.

פעילות צה"ל הלילה. צילום: דובר צה"ל