ליברמן על מחאת ראשי המועצות והמשפחות השכולות: "ניסיון לתפוס טרמפ"

בשבוע האחרון מתקיים מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה שהגיע לשיאו אמש בהפגנת אלפים בדרישה להטבת תנאי הבטחון של המתיישבים ביו"ש ותקצובם. שר הבטחון התייחס בזלזול למחאה ואמר: "ראשי היישובים יודעים שיש תוכנית מסודרת. אולי מישהו ירצה להגיד 'בזכותי'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/17 16:34 י בחשון התשעח

ליברמן על מחאת ראשי המועצות והמשפחות השכולות: "ניסיון לתפוס טרמפ"
שר הבטחון ליברמן, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

שר הביטחון ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, התבטא היום בפתח ישיבת הסיעה בתגובה להפגנת האלפים שהתקיימה אתמול מול בית ראש הממשלה בתביעה להיטיב את תנאי הביטחון ביישובי יו"ש ולסלילת כבישים עוקפים.

"אני  חושב שיש פה ניסיון לתפוס טרמפ על מה שקיים" אמר שר הביטחון והסביר: "ביקרתי בבנימין לפני שלושה שבועות ושם הודעתי שאנחנו עובדים כבר כמה חודשים על תוכנית מקיפה ביו"ש אמורה להסתיים בשבוע הזה אחר כך ניכנס לדיונים כולל מול מועצת יש"ע. והתוכנית צריכה להתגבש עד סוף השנה". 

השר בנט במאהל המחאה

השר בנט במאהל המחאהצילום: דוברות

לדבריו של ליברמן ראשי היישובים ידעו על התוכנית המתגבשת ועל העובדה שהיא עומדת לקראת סיום: "המחאות האלה התחילו באופן מוזר אחרי שכבר הודענו. שזה קיים ובשלבי סיום. גם ראשי מועצת יש"ע מודעים לזה כבר חודשים רבים ורק לפני שלושה שבועות הודעתי על כך באופן פומבי. אז לכן אין טעם במחאה הזו. אולי מישהו ירצה להגיד 'בזכותי'".

צריך לציין כי שר הביטחון השמיט פרט אחד משמעותי שאותו לא הסביר עד היום והוא נושא התקצוב. יום לפני פרוץ המחאה אכן פורסם כי ישנה תוכנית מקיפה להגברת הבטחון של המתיישבים ביו"ש אך במקביל, הודה שר הבטחון כי בשלב זה אין תקציב לתוכנית והוא שלח את ראשי ההתישבות להשיג את התקציב. 

גם יוזמי המחאה וגם השרים שעלו לרגל אל אוהל המחאה מול בית ראש הממשלה הדגישו שוב ושוב כי הם לא מסתמכים על תוכניות בלבד או על התחייבויות והם מבקשים ללוודא כי אכן מועבר תקציב מסודר למימוש תוכניות הבטחון וסלילת הכבישים העוקפים.