הרב שמתנגד לבחירתם של בני הזוג בנקי להשיא משואה מעורר סערה

לאחר שהשר טרופר הודיע כי אוקי ומיקה בנקי, הוריה של שירה בנקי, ישיאו משואה ביום העצמאות, הגיב הרב עמיטל בראלי, ראש ארגון "חותם", בחריפות ויצר סערה. "להטביסטן", הוא כתב בטוויטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 18:11 י בניסן התשפב

הרב שמתנגד לבחירתם של בני הזוג בנקי להשיא משואה מעורר סערה
אורי ומיקה בנקי, "בחרו בדרך של חיבורים ושותפות", צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ולתפארת מדינת ישראל? שר התרבות חילי טרופר הודיע היום (ב') כי אורי ומיקה בנקי, הוריה של שירה בנקי ז"ל, ישיאו משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות הקרוב, והתגובות ההומופוביות לא איחרו לבוא. הרב עמיטל בראלי, מנכ"ל ארגון "חותם", כתב בחשבון הטוויטר שלו "להטביסטן" עם קישור לידיעה כי בני הזוג בנקי נבחרו להשיא משואה.

https://twitter.com/Amital_bareli/status/1513440132581543941

מספר אישים גינו את הציוץ של הרב בראלי ויצאו נגדו בחריפות. העיתונאי הסרוג עקיבא נוביק כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו כי "לפעמים עדיף פשוט לסתום את הפה - שלב ההוכחות".

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק כתב כי "בבחירה בין עמיטל בראלי לבין אורי ומיקה בנקי אין לי התלבטות אני עם הבנקים!!! גם אם ייתכן שדעתי על הלהט"ב קרובה יותר לעמדתו של בראלי אבל דרך ארץ קדמה לתורה וחשובה ממנה אלף מונים!". העיתונאי חיים לוינסון כתב בציניות "צודק. חבל שלא נותנים לשליסל להדליק".

"דרך של חיבורים ושותפות"

בבואו לנמק את ההחלטה להעניק לאורי ושירה בנקי את הכבוד להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב, אמר השר טרופר כי "היו להוריה את כל הסיבות לכעוס ולשנוא, הרי הם איבדו את ביתם רק בגלל דעותיה",  סיפר טרופר על אורי ומיקה בנקי, "אבל כבר מהרגע הראשון הם בחרו בדרך של חיבורים ושותפות, ומאז הם מקדישים חלק ניכר מחייהם ליצירת דיאלוג בין קבוצות שונות בחברה הישראלית ובקידום השותפות".

"הבוקר הודעתי למיקה לאורי שביום העצמאות הקרוב הם ישיאו משואה, לכבוד כל מי שמאמין בשותפות ובביחד הישראלי. המפגש עם משפחת בנקי הוא שיעור חשוב עבורי בעוצמה שיש במתינות ובכוחה הגדול של אהבת אדם. הרבה מדברים על אחדות. מיקה ואורי בנקי עושים אחדות. הלוואי שנצליח כולנו לשנוא פחות ולאהוב יותר". כזכור, שירה בנקי ז"ל נרצחה במצעד הגאווה הירושלמי ב-2015 בדקירות סכין בידי ישי שליסל. הייתה בת 16 בהירצחה.