ניצחון לגפני: המענקים יורחבו לפי מספר הילדים

דרישתו של יו"ר ועדת הכספים התקבלה, והמענקים יורחבו לפי מספר הילדים למשפחה; על הילד הרביעי יתקבל מענק של 500 ש"ח, על הילד החמישי 250 ש"ח, ומהילד השישי והלאה - 100 ש"ח לכל ילד

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 11:12 ז באב התשפ

ניצחון לגפני: המענקים יורחבו לפי מספר הילדים
גפני, אדלשטיין ונתניהו, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, נענו היום (שלישי) לדרישתו של יושב ראש ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני – להרחיב את המענק החד פעמי שניתן לכל משפחה, גם לילד הרביעי והלאה.

בפתח הדיון בוועדת הכספים אמר יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר: "משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך שהן ברוכות ילדים. הממשלה למיטב ידיעתי והבנתי תסכים למענק של עד הילד הרביעי כולל הילד הרביעי בסך 500 ₪ לכל ילד, על הילד החמישי 250 ₪, הילד השישי והלאה תוספת של 100 ₪ לכל ילד". ולטענתו כל חברות הקואליציה תומכות בתכנית וכי היא תעבור בממשלה בהוראתו של נתניהו. 

יושב ראש הוועדה משה גפני ענה לו: "נגיע לסעיף הזה, נראה מה מוצע ונתייעץ עם חברי הוועדה ונחליט". פרטי התכנית יוכנו בוועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ הציגו לפני כשבוע וחצי את התכנית הכלכלית החדשה, הכוללת מענקים לכל אזרח במדינה בשל המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מהקורונה. על פי התכנית, שסופגת התנגדות חריפה במשרד האוצר, יקבל כל אזרח בישראל מענק במזומן ישירות לחשבון הבנק שלו.

ראש הממשלה פירט את סכומי המענקים שיחולקו לציבור "הערב אני מודיע על צעד משלים שהחלטנו עליו - תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל. זה צעד שמתווסף לתוכנית הכלכלית שעשינו לפני שבוע. משפחה של זוג הורים עם ילד אחד תקבל מענק של 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקלים מענק ומשפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 שקלים מענק. כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקלים לנפש".

בהמשך הסביר נתניהו את הסיבות לחלוקת המענקים, שזכו להתנגדות רבה באוצר: "למה אנחנו נותנים את הכסף? אנחנו צריכים להניע את הכלכלה. אנשים צריכים לצאת ולקנות, לעדוו את הצמיחה. העסקים יצטרכו עובדים. העסק מעודד את הצריכה והתעסוקה. הוא יניע מהר יותר את הכלכלה. לעודד את הצריכה - תוצרת הארץ. אני אומר לכם קנו תוצרת הארץ - כחול לבן (זה בסדר בני גנץ מסכים)".

התכנית זכתה, כאמור, לביקורת חריפה גם משורות הקואליציה. שרי כחול לבן מיהרו לצייץ נגד התכנית, או לפחות נגד אופן חלוקת הכספים, וגם שורה של כלכלנים, בהם בכירים לשעבר במשק הביעו התנגדות פומבית לחלוקת סכום כזה של כסף לאזרחים, ללא שום אבחנה. ראש הממשלה נתניהו תקף בחשבון הטוויטר שלו את ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, המתנגד לתכנית.