נתניהו: "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות ממשלה"

על רקע תכנית המענקים שהציגו השבוע ראש הממשלה ושר האוצר, תוקף הבוקר ראש הממשלה את ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, וטוען כי מרידור פועל לסכל את החלטות הממשלה. ח"כ קרעי: "פקידים מנסים לשלוט במדינה, מרידור הפך זאת לאומנות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/07/20 11:26 כה בתמוז התשפ

נתניהו: "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות ממשלה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר לתקוף הבוקר (ו') את ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור. על רקע תכנית המענקים, "מענק לכל אזרח", ואחד מסעיפיה האומר  שהציגו השבוע ראש הממשלה ושר האוצר ישראל כ"ץ, כתב הבוקר נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו: "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ופועלים לסכל אותן. לא נקבל זאת". 

שר האוצר מסר בתגובה: "עובדי המדינה נדרשים למלא אחר החלטות הדרג המדיני. אם יוצגו בפני שר האוצר הוכחות למעשים מסוג זה, הדברים יטופלו במסגרת המשמעתית של שירות המדינה".

במהלך הדיון במשרד האוצר בטרם פורסמה התכנית, אמרו גורמי המקצוע הכלכליים שהעברה של כסף לכלל האזרחים, בעלות כוללת של שישה מיליארד שקלים ללא כל הבחנה היא מהלך פופוליסטי. שאול מרידור, אף אמר: "זאת שיטה מאוד לא חכמה לחלק ככה כסף לאזרחים - צריך להיזהר שלא נהיה כמו ונצואלה"‎.

סגר סוף השבוע יחל בשעה 17:00. מערכת החינוך עדיין בסימן שאלה

נתניהו אמנם לא הזכיר את שמו של מרידור אך שיתף פוסט של חבר הכנסת מהליכוד, שלמה קרעי, שכתב אמש בחריפות: "כבר הכרנו את התופעה שבה פקידים מנסים לשלוט במדינה נגד נבחרי הציבור. ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, הפך זאת לאומנות. הוא מטרפד החלטות של ראש הממשלה נתניהו להעביר עוד כספים וסיוע לאזרחי ישראל - לעצמאיים, לבעלי העסקים, לשכירים ולמובטלים". 

עוד כתב קרעי כי בשעת משבר אין לקבל מציאות בה פקידים מנסים לפעול נגד נבחרי הציבור: "בשעת משבר קשה זו ובכלל, אסור לקבל זאת בשום אופן. תפקידם של פקידים הינו לבצע את מדיניות הממשלה. כל ניסיון להחיל מדיניות משלהם בניגוד למדיניות הממשלה מהווה חתרנות פקידותית. יתירה מכך, תדרוך עיתונאים נגד הממשלה והעומד בראשה וניהול מסע דה-לגיטימציה כנגד מדיניות הממשלה, הופכים את המציאות לבלתי נסבלת". 

תכנית המענקים של נתניהו: שישה מיליארד ש"ח ישירות לציבור

על פי תכנית המענקים, משפחה של זוג הורים עם ילד אחד תקבל מענק של 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקלים מענק ומשפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 שקלים מענק. כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו 750 שקלים לנפש.

;