השר הנדל: "פיצויים למי שנפגע, לא לפיצויים רוחביים"

שר התקשורת מגיב לתכנית של ראש הממשלה לקדם תכנית לחלוקת מענקים לציבור בשווי שישה מיליארד שקלים, ואומר: "בעלי עסקים, עצמאיים, מובטלים ומשפחות מוחלשות צריכים לקבל כסף. משפחות עובדות, לא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/07/20 20:25 כג בתמוז התשפ

השר הנדל: "פיצויים למי שנפגע, לא לפיצויים רוחביים"
שר התקשורת, יועז הנדל, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

שר התקשורת יועז הנדל, הגיב הערב לתכנית עליה שוקדים במשרד ראש הממשלה ולפיה יחולקו מענקים לציבור בשווי שישה מיליארד שקלים, כחלק מהתכנית הכלכלית לסיוע לנפגעי משבר הקורונה. את התכנית מקדם יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופסור אבי שמחון, ולפיה כל משפחה בישראל תקבל מענק כספי לפי מספר הילדים בה. 

הנדל כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הבעיה הכי גדולה שלנו בממשלה היא אמון הציבור. הקורונה כאן ונשארת לצערי, שרשרת ההדבקה לא נקטעת והכלכלה במשבר. זו משימה קשה. אלא שאמון הציבור הוא לא מגפה. הוא אחריות. ואני לוקח אותה לטוב ולרע. זו אחריותי לתקן".

השר הנדל מציג את הצעדים החיוניים שלדעתו להתמודד עם המשבר בצורה טובה יותר:
"1. פרויקטור מגזרים חרדי וערבי - בשני המגזרים האלה יש כעס גדול על הממשלה. יש פערים  בתשתיות תקשורת וסגרים שלא נותנים תוצאות.
2. פיקוח ממוקד, שתלוי בקריטריונים - ברים ומסעדות לדוגמא צריכים להיבחן ע״פ יכולתם לשמור על כללי הריחוק ולא על פי הרשיון שלהם.
 3. פיצויים למי שנפגע. לא פיצויים רוחביים - בעלי עסקים, עצמאיים, מובטלים ומשפחות מוחלשות צריכים לקבל כסף. משפחות עובדות, לא.
4. דוגמא אישית של הנהגה - קיצוץ רוחבי של משכורות הפוליטיקאים. אנחנו תורמים 20 אחוז מהמשכורת. זה מסר חשוב.
5. אחריות על השיח הציבורי. זה לא זמן לליבוי שנאה, גם לא לאנרכיזם". 

הנדל אומר כי "הויכוח על הדרך חשוב. גם ביקורת מצד האופוזיציה. לא ליבוי שנאה. מאף צד".

גם בכחול הגיבו הערב לתכנית המענקים וגם השותפה של הליכוד בממשלה מעדיפה מענקים למי שנפגע כלכלית: "כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתכנית אחראית וארוכת טווח שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם וחוסנם ישמר. באשר למענקים - כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה- מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. נדון בכך בהמשך בממשלה".

קבינט הקורונה האזרחי של ח"כ נפתלי בנט תקף את התכנית של נתניה וכ"ץ: "זו לא תכנית אלא פיזור כסף ללא היגיון. מדוע, למשל, 131,000 המיליונרים שחיים בישראל צריכים לקבל 3,000 ש"ח, בעוד מאות אלפי משפחות מידרדרות לחרפת רעב?
מי שלא נפגע כלכלית, היה מעדיף לסייע למשפחות נואשות במקום למשכן את עתיד ילדינו בחובות. אין כאן יצירת מקומות עבודה. אין כאן עזרה לנפגעי הקורונה. 

"במקום לחלק שוברים וזיכויים על סיפון הטיטאניק, תתחילו כבר לסגור דלתות ביטחון ולנווט הצידה מהקרחון. איפה הפרוייקטור? מערך קטיעת ההדבקות? הגדלת קיבולת הבדיקות?
אנו קוראים לממשלה להתעשת, להקים מערך למיגור מגיפת הקורונה, ולבנות תכנית אמיתית לשיקום פרנסת אזרחי ישראל". נאמר בהודעת קבינט הקורונה האזרחי.