הפתרון לאל על: החברה תהפוך ללאומית

חברת התעופה תקבל מהמדינה הלוואה בסך 250 מיליון חלק ממניות החברה יונפקו לציבור ואת היתר תחזיק המדינה בבעלותה, ובכך תהפוך את החברה לחברה לאומית

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/20 17:42 יד בתמוז התשפ

הפתרון לאל על: החברה תהפוך ללאומית
צילום: פלאש 90

דירקטוריון אל על החליט לקבל את הצעת המדינה כי חברת אל על תהפוך לחברה לאומית, עקב הקשיים הכלכליים שנכנסה החברה מאז תחילת משבר הקורונה. הוחלט לאמץ את מתווה ההצלה של משרד האוצר לפיו החברה תקבל הלוואה בסך 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%, יחד עם הנפקת מניות של החברה בגובה 150 מיליון דולר שיונפקו לציבור. והמדינה מתחייבת כי תקנה את המניות שלא יירכשו על ידי הציבור בהנפקה.

חברת "כנפיים" שעד היום החזיקה במרבית המניות של החברה, הסכימה למתווה האוצר, על אף שפירוש הדבר כי היא תאבד את השליטה על אל על. בימים הקרובים, תמנה המדינה, שמחזיקה מניית זהב באל על, נאמן לחברה במטרה למצוא לה משקיע חיצוני. לאחרונה נודע כי כבר מספר אנשי עסקים כבר פנו לשרת התחבורה במטרה לרכוש את החברה.

מתווה נוסף,שלא אושר, הוא קבלת הלוואה בגובה 400 מיליון דולר מבנק דיסקונט בערבות מדינה של 82.5%, יחד עם בטוחות שיעמידו בעלי השליטה בחברה בכפוף להסכמת בעלי המניות ובעלי אגרות החוב בחברת כנפיים השולטת באל על. בינתיים כדי למנוע פשיטת רגל מוחלטת של אל על הוחלט להסב את מטוסי הנוסעים של החברה למטוסי תובלה. 

מירי רגב על המתווה: "הערב נעשה הצעד הראשון בדרך להשיב את אל על למסלול המראה. אין ספק שאנחנו מחויבים שהיא תוכל להשתקם ולחזור לפעילות מלאה. נפעל כדי לסייע לחברה בתקופת הביניים ככל שיידרש במטרה לשמור על העצמאות התעופתית של ישראל"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן