משבר חדש? כחלון מתנגד ל'חוק גדעון סער'

שר האוצר מתנגד להעברת 'חוק גדעון סער' שראש הממשלה מעוניין להעביר, הקובע כי נשיא המדינה יוכל להטיל את הרכבת הממשלה רק על מי שהמליצו עליו יתר הסיעות - ללא שיקול דעת.

חדשות כיפה יהונתן קליין 20/11/18 08:46 יב בכסלו התשעט

משבר חדש? כחלון מתנגד ל'חוק גדעון סער'
עוד משבר בקואליציה? נתניהו וכחלון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

המשבר הבא בקואליציה? שר האוצר משה כחלון (כולנו) הודיע לראש הממשלה כי הוא מתנגד להעברת 'חוק גדעון סער'. החוק, שראש הממשלה מעוניין מאוד להעביר, הגיע בעקבות הדיווח כי נשיא המדינה ריבלין יטיל לאחר הבחירות את הרכבת הממשלה על השר לשעבר גדעון סער, במקרה שהליכוד ינצח, במקום על יו"ר הליכוד נתניהו. גם ריבלין וגם סער הכחישו בתוקף את הדברים וטענו כי מדובר בהמצאה של גורמים בסביבת ראש הממשלה, אך ראש הממשלה בכל זאת מעוניין לקדם חוק בנושא.

הבוקר, כאמור, פורסם כי שר האוצר מתנגד להעברת החוק. הסיבה לכך היא, כי במקור נועד החוק לצמצם את אפשרות הטלת הרכבת הממשלה על יו"ר סיעה בלבד, אלא שכעת מבקש ראש הממשלה לצמצם עוד יותר את סמכויות הנשיא, ולאפשר לו להטיל את הרכבת הממשלה רק על חבר הכנסת שרוב הסיעות המליצו עליו, ללא שיקול דעת של הנשיא כלל. הדבר הזה, על פי גורמים בכולנו, אינו מקובל על כחלון. "מדובר במהלך מרחיק לכת של שינוי חוק יסוד ויש לנהוג בזהירות ובאחריות, קל וחומר בנושא רגיש כל כך", אמרו הגורמים במפלגה.

נזכיר, כי אמש הפילה האופוזיציה הצעת חוק של הקואליציה במליאה, ומאחר שמאז פרישת ישראל ביתנו מהקואליציה היא מונה 61 חברים בלבד, אין אפשרות להעביר אף חוק אם הוא לא מקבל את תמיכת כל סיעות הקואליציה.