יאיר לפיד לשרת החוץ של גרמניה: "איראן גרעינית מביאה סכנה לעולם כולו"

לפיד בתגובה על שיחות הגרעין המתקיימות בוינה עם האיראנים, להן שותפה גרמניה: "איראן גרעינית אינה מהווה סיכון רק לישראל, אלא לעולם כולו"| על ההתיישבות: "לא נבנה במקומות שעשויים לפגוע בפתרון שתי מדינות עתידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/22 14:53 ט באדר א'

יאיר לפיד לשרת החוץ של גרמניה: "איראן גרעינית מביאה סכנה לעולם כולו"
יאיר לפיד, תוקף את אמנסטי, צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

שר החוץ יאיר לפיד נפגש היום (ה') עם אנאבלה ברבוק, שרת החוץ של גרמניה. במסיבת העיתונאים שערך הוא נגע במספר נושאים על סדר היום כאשר פתח ואמר: הידידות בין ישראל לגרמניה מבוססת על העובדה שאנחנו לא מתכחשים לעבר ולא מעמידים פנים שהוא לא קיים. אנחנו מתמודדים איתו. קיומה של ישראל חזקה וגאה, היא הערובה לכך שלא תהיה עוד שואה.
 
על שיחות הגרעין המתקיימות לאחרונה בוינה עם האיראנים, להן שותפה גרמניה אמר לפיד: איראן גרעינית אינה מהווה סיכון רק לישראל, אלא לעולם כולו. מדינות ה-E-3 אינן יכולות להתעלם גם מן האיום שמהווה איראן מעבר לנושא הגרעיני. איראן היא חיזבאללה בצפון, איראן היא חמאס בדרום, איראן היא יצואנית טרור שיש לה זרועות מתימן ועד בואנוס איירס.


כאשר נשאל על הביקורת של ממשלות גרמניה על הבנייה ביהודה ושומרון ענה לפיד: "זה בסדר שיהיה חוסר הסכמה בין ידידות. הממשלה הזאת מחזיקה במדיניות של בנייה בהתאם לגידול טבעי אבל לא נבנה במקומות שעשויים לפגוע בפתרון שתי מדינות עתידי"
 
גם על האפרטהייד היה ללפיד מה לומר: על הנסיון השקרי והבזוי לתאר את ישראל כמדינת אפרטהייד. השימוש במילה הזו - "אפרטהייד" - דווקא כלפי העם שסבל מגזענות יותר מכולם, הוא בלתי נסלח ובלתי נסבל.

"גרמניה היא ידידת אמת שאפשר לסמוך על תמיכתה"

הקמפיין הזה הוא חלק מקמפיין גדול יותר, שמטרתו לערער על זכות הקיום של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. מול הקמפיין הזה גרמניה – כמו שרת החוץ שלה - היא ידידת אמת שאפשר לסמוך על תמיכתה. לא רק העבר מחבר בינינו, אלא גם ההווה. הברית עם גרמניה היא אחת הבריתות החשובות ביותר של ישראל. זהו חיבור כלכלי, בטחוני ומדיני, וזהו חיבור שמבוסס על ערכים דמוקרטיים וליברליים ועל השקפת עולם דומה.
 
בנוסף,  דיבר לפיד עם שרת החוץ על נושאים שלטענתו משותפים בין המדינות, "אנחנו מסתכלים באופן דומה על נושאים כמו האקלים, כמו זכויות להט"בים, כמו חשיבות המאבק בגזענות על כל סוגיה, וכמו הצורך להיאבק על הדמוקרטיה הנמצאת בשנים האחרונות תחת מתקפה גלובלית. הדרך ליצור שינוי עוברת בדיאלוג. אני מודה לשרה ברבוק על הדיאלוג הזה, על המחויבות  שלה לביטחון ישראל וקיומה, ועל העובדה שבאה לבקר אצלנו בישראל סמוך כל כך לכניסתה לתפקיד".

https://www.facebook.com/watch/?v=350695213392572 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן