פורסם דו"ח אמנסטי הקובע כי ישראל מבצעת אפרטהייד כלפי הפלשתינים

"האפרטהייד הישראלי נגד פלסטינים: מערכת אכזרית של דיכוי ופשע נגד האנושות", כך נקרא הדו"ח של אמנסטי שקובע כי ישראל נוקטת בפרקטיקות של "הפרדה, נישול והדרה" | שר החוץ לפיד: "סתם עוד ארגון רדיקלי שמהדהד תעמולה בלי לבדוק אותה ברצינות"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/02/22 11:35 ל בשבט התשפב

פורסם דו"ח אמנסטי הקובע כי ישראל מבצעת אפרטהייד כלפי הפלשתינים
אמנסטי, צילום: shutterstock

ארגון זכויות האדם אמנסטי פרסם היום (ג') דו"ח בן 211 עמודים, ובו הוא פורש את תפיסתו לגביי יחסי הכוחות והאפרטהייד לכאורה שמבצעת ישראל בפלשתינים. "האפרטהייד הישראלי נגד פלסטינים: מערכת אכזרית של דיכוי ופשע נגד האנושות", כך נקרא הדו"ח שקובע כי ישראל נוקטת בפרקטיקות של "הפרדה, נישול והדרה".

אמש (ב') משרד החוץ יצא בהודעת גינוי חריפה לקראת פרסומו של הדו"ח. "מדינת ישראל דוחה מכל וכל את כל הטענות השקריות שמופיעות בדו"ח שארגון אמנסטי צפוי לפרסם מחר", אמרו אמש במשרד החוץ.

"הדו"ח מאגד וממחזר שקרים, הטיות וטיעונים מופרכים שמקורן בארגוני שנאה אנטי-ישראלים מוכרים. הכל במטרה למכור סחורה פגומה באריזה חדשה. חזרה על שקר של ארגוני שנאה שוב ושוב אינה הופכת את השקר למציאות, אלא הופכת את אמנסטי ללא לגיטימי. בפרסום הדו"ח השקרי אמנסטי בריטניה משתמשת בסטנדרט כפול ובדמוניזציה על מנת ליצור דה לגיטימציה לישראל. אלה הם בדיוק המרכיבים מהם עשויה האנטישמיות המודרנית", המשיכו.

שר החוץ יאיר לפיד הוסיף: "אמנסטי היה בעבר ארגון מפואר שכולנו כיבדנו. היום הוא בדיוק ההיפך מזה. זה לא ארגון זכויות אדם, זה סתם עוד ארגון רדיקלי שמהדהד תעמולה בלי לבדוק אותה ברצינות. במקום לחפש עובדות, אמנסטי מצטט שקרים שמפיצים ארגוני טרור. חמש דקות של בדיקה רצינית היו מספיקות בשביל לדעת שהעובדות בדו״ח שיתפרסם השבוע הן הזיה שלא קשורה למציאות". 

"אמנסטי לא קורא 'מדינת אפרטהייד' לסוריה, שבה השלטון רצח חצי מיליון מאזרחיו. לא לאיראן, לא למשטרים אפלים ורצחניים באפריקה ובאמריקה הלטינית - רק לישראל", אמר לפיד והמשיך: "אני שונא להשתמש בטיעון שאם ישראל לא הייתה מדינה יהודית איש באמנסטי לא היה מעיז לטעון את זה נגדה, אבל במקרה הזה אין שום אפשרות אחרת" חתם לפיד.

נדב תמיר, מנכ"ל ג'יי סטריט ישראל, בתגובה לדו"ח אמנסטי: "למרות שאנחנו לא מקבלים את המסקנות של אמנסטי - את התמיכה בפתרון של מדינה אחת ואת מחיקת ההבדל בין ישראל בגבולות הקו הירוק לבין מה שמתרחש בשטחים הכבושים, ישראל צריכה להתייחס לדוח ברצינות ולא לנפנף אותו כאנטישמיות".

"איננו זקוקים לאמנסטי כדי לדעת שהשליטה הישראלית בשטחים מביאה לכשל ערכי ומוסרי מתמשך. רואים זאת בעלייה החדה באלימות מתנחלים הנותרת ללא מענה של הצבא, באירועים דוגמת מותו האכזרי של עומר אסעד בן ה-80, בהריסות הבתים ובמעצרי הילדים. אסור לטמון את הראש בחול אל מול מעשים לא ערכיים ולא מוסריים ועדיף להתרכז בתיקונם, במקום בהקטנתם ולעיתים אף בהכחשתם" חתם תמיר.