יאיר לפיד לחדשות כיפה: "ההסכם באביתר לא תקף"

שר החוץ אמר במענה לחדשות כיפה, כי המתווה שיאשר הקמת ישיבה באדמות היישוב אביתר במידה ויגלו שמדובר באדמות מדינה - לא תקף מבחינתו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/02/22 20:18 ו באדר א'

יאיר לפיד לחדשות כיפה: "ההסכם באביתר לא תקף"
יאיר לפיד, צילום: Oliiver Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, התייחס היום (ב') בפתח ישיבת סיעת יש עתיד לפרשת האזנות הסתר של משטרת ישראל.

כזכור, על פי תחקיר מטריד של העיתון כלכליסט, נחשף כי בשנים האחרונות בוצעו מעקבים חריגים נגד אזרחים שונים, באמצעות תוכנת NSO המשמשת משטרים שונים ברחבי העולם ועיקר השימוש בה הוא נגד טרור. 

"אני רוצה להגיד כאן משהו פחות פופולרי, או פחות פופוליסטי לגבי פרשת פגסוס ומשטרת ישראל: אם המשטרה תתפרק רק הפושעים ישמחו. בזמן שאנחנו יושבים כאן, אלפי שוטרים בכל הארץ מגנים על חיינו, על רכושנו ועל בטחון ישראל. אין לנו עוד משטרה ואנחנו צריכים לשמור עליה". 

היישוב אביתר

היישוב אביתר צילום: דוברות אביתר

לפיד: הסכם אביתר לא תקף מבחינתי

במענה לשאלת כיפה, אמר שר החוץ כי ההסכם באביתר לא תקף מבחינתו. "ההסכם הזה לא נעשה איתי. אני מייצג חצי מהממשלה ולפיכך הוא בעיני לא תקף ואני מתנגד לו".

כזכור, בחודש יוני האחרון התפנו מרצון תושבי היישוב אביתר, שהוקם לזכר אביתר בורובסקי שנרצח בצומת תפוח. המתווה שאושר כולל את רוב הפרטים של המתווה הקודם, אך קיים בו שינוי משמעותי, השינוי הוא כי למרות שסוכם שהישיבה תוקם במקום כבר בא' אלול, הקמת הישיבה תידחה למועד לא ידוע ותוקם רק לאחר סיום הליך הסקר המהיר לקרקע, והכרזה עליה כאדמת מדינה לפי חוק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן