רשת האולפנות והישיבות הודיעה - נלמד גם בשביתה

ברקע אי הוודאות בנוגע לפתיחת השנה בתיכונים, בשת נעם-צביה הודיעו כי גם במקרה של שביתה יתקיימו לימודי קודש בישיבות והאולפנות של הרשת. ברשת הבהירו כי לא ישברו שביתה: "מעמד המורים ושכרם מאד חשוב בעינינו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/08/23 16:08 יג באלול התשפג

רשת האולפנות והישיבות הודיעה - נלמד גם בשביתה
תלמידות אולפנה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ברקע הדיווחים על התקדמות בשיחות בין משרד האוצר וארגון המורים, ישנה אי ודאות לגבי פתיחת השנה בתיכונים ב-1 בספטמבר ובמוסדות מתכוננים גם למצב של שביתה. ברשת נעם-צביה הודיעו כי גם אם אכן תתקיים שביתה, במוסדות הרשת יתקיימו לימודי קודש. ברשת הבהירו כי אין בכוונתם לשבור שביתה.

"גם בימים של השבתת מערכת החינוך - אנחנו מתכנסים בבתי המדרש"

במכתב ששלחה ההנהלה למנהלי ותלמידי הרשת נכתב: "לראשינו, מנהלינו, מורינו, הורינו וילדינו היקרים, מעמד המורים ושכרם מאד יקר וחשוב בעינינו. לכן, ברשת נֹעם צביה לא שוברים שביתה" הבהירו. "אבל" הוסיפו ברשת, "גם לא מבטלים תורה וגם מתכוננים באמונה, באהבה וביראה, לקראת ימי הדין הבעל"ט".

"אשר על כן" הם כותבים, "כפי שנהגנו ביובל האחרון, גם בימים של השבתת מערכת החינוך - אנחנו מתכנסים בבתי המדרש שלנו, לתפילה וללימוד תורה לשמה, בחברותא או בחבורה. אם וככל שתתקיים השביתה - נתכנס באולפנות ובישיבות שלנו, באמונה, באהבה ובשמחה ונעסוק בתורה, בכל יום לפחות מהשעה - 09:00 עד השעה 13:00".

"סדרים" כמו בישיבות גבוהות ומדרשות

ברשת הבהירו איך יעבדו הדברים במוסדות הרשת. במוסדות האקסטרניים של הרשת יתקיימו תפילה ולימודי קודש עד 13:00. באולפנות והישיבות הפנימיתיים יתקיימו תפילות, שיחות, לימודי קודש ו"סדרים" במתכונת של ישיבות גבוהות לבנים ובמתכונת של מדרשות תורניות לבנות. ברשת הודיעו כי "כל אנשי הצוות החינוכי והלימודי ישתתפו בלימוד".