העליון מגבה את עיריית ירושלים: בית הספר המוכר יהפוך לחרדי

בית המשפט העליון הפך פסיקה של המחוזי ואישר את החלטת עיריית ירושלים להפוך את להפוך את תיכון "ליידי דייויס" לבית ספר לבנות של רשת בית יעקב. משה ליאון: "עיריית ירושלים פעלה על פי דין"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 17/08/23 16:31 ל באב התשפג

העליון מגבה את עיריית ירושלים: בית הספר המוכר יהפוך לחרדי
בית ספר חרדי, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרכב בית המשפט העליון בראשות השופטים עמית, גרוסקופף ורונן קבע היום (ה') כי "לא נפל רבב" בהחלטת עיריית ירושלים להעברת מבנה תיכון "ליידי דייויס" שבשכונת קריית יובל לידי רשת בית יעקב והפיכתו לבית ספר לבנות חרדיות. פסיקת העליון הופכת את פסיקת בית המשפט המחוזי שפסק נגד העירייה לפני כחודש.

"הרשות המקומית נמצאת בעמדה הטובה ביותר לקבוע מה הם סדרי העדיפויות"

בפסיקת השופטים נכתב בין היתר כי "ככלל, לרשויות מקומיות שיקול דעת נרחב באשר להקצאת משאבים ציבוריים המצויים בתחומן, מכיוון שהרשות המקומית נמצאת בעמדה הטובה ביותר לקבוע מה הם סדרי העדיפויות אשר יקדמו את טובת הכלל". בטענות המתנגדים למהך נמצאת גם הטענה על התערבות העירייה בצביו השכונה, בית המשפט התייחס לטענה זו וקבע כי אינו רלוונטי.

משה ליאון, בירך את פסיקת בית המשפט. צילום: נועם פיינר

ליאון הגיב - בהתעוררות תקפו

ראש העיר משה ליאון בירך על ההחלטה: "בית המשפט הגבוה לצדק קבע באופן ברור וחד כי עיריית ירושלים פעלה על פי דין, ועל פי הנהלים, ללא כל חשש לקיומם של שיקולים זרים. עתה, תלמידות בית יעקב יוכלו להכין את עצמן לפתיחת שנת הלימודים כמו שאר התלמידות והתלמידים בירושלים". מנגד, בתנועת התעוררות הגיבו לפסיקת בית המשפט ואמרו: "ההחלטה של בית המשפט העליון היא קשה ומורכבת עבור ציבור רחב בעיר - אבל ראש העיר בוחר לחגוג הישגים ולזרות מלח על הפצעים".