בהרכב של 3 שופטים: בג"ץ ידון לראשונה בחוק הנבצרות

נשיאת העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית יתכנסו הבוקר לדון בעתירה נגד תיקון לחוק הנבצרות, שקובע כי ניתן להוציא ראש ממשלה לנבצרות רק על רקע נפשי או פיזי

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/08/23 07:31 טז באב התשפג

בהרכב של 3 שופטים: בג"ץ ידון לראשונה בחוק הנבצרות
צילום: Flash 90

הדיון הדרמטי בבג"ץ: במהלך כנס החורף, חוקקה הקואליציה את תיקון חוק הנבצרות באופן שיגן על ראש הממשלה, בנימין נתניהו ממצב שהוא מוצא לנבצרות בניגוד לרצונו ולא מסיבה רפואית או נפשית. בתוך כך, בג"ץ ידון הבוקר (ה') בשעה 10:00 בעתירה שהוגשה נגד התיקון בהרכב של שלושה שופטים: הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה, עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית.

קרב היועמ"שיות: "להכריז על בטלותו של חוק הוא מאורע נדיר"

נזכיר כי לקראת הדיון בבג"ץ הגישה היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, חוות דעת חריפה נגד החוק בה נאמר כי נעשה שימוש לרעה בסמכות מכוננת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט. חוות הדעת גררה תגובה חריפה של הקואליציה, ששיגרה מכתב חתום על ידי ראשי המפלגות החברות בה.

היועמ"שית גלי בהרב מיארה

היועמ"שית גלי בהרב מיארה צילום: Miriam Alster/Flash90

מנגד, היועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפק ביקשה אתמול באופן חריג להגיש תגובה משלימה לאחר הדיון כשהיא מתנגדת לעמדת היועמ"שית בהרב מיארה שיש לפסול את החוק. "לא ניתן להפריז בתקדימיות שבעמדת היועצת המשפטית לממשלה, וזאת בשני היבטים. הראשון – בית המשפט מעולם לא הכריז על בטלותו של חוק יסוד, והיועצת המשפטית לממשלה מבקשת מבית המשפט לעשות זאת לראשונה", כתבה יועמ"שית הכנסת.

צילום: דוברת הכנסת

עוד הוסיפה וכתבה כי "ההיבט השני הוא מצב שבו היועצת המשפטית לממשלה מבקשת מבית המשפט הנכבד להכריז על בטלותו של חוק הוא מאורע נדיר, ומצב שבו היועצת המשפטית לממשלה מבקשת מבית המשפט להכריז על בטלותו של חוק יסוד הוא מאורע שמעולם לא אירע".