הסערה הבאה? החל מסוף השבוע תופעל תחבורה ציבורית בשבת בירושלים

בתנועת "התעוררות" הירושלמית הכריזו על מיזם חדש לתחבורה ציבורית בסופי שבוע ויתחיל לפעול כבר בסוף השבוע הקרוב. בעמוד הפייסבוק שלהם כתבו: "קונספט ראשון מסוגו בירושלים שמאפשר תחבורה זמינה בשבת - לכל המעוניין בכך"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/08/23 17:54 כא באב התשפג

הסערה הבאה? החל מסוף השבוע תופעל תחבורה ציבורית בשבת בירושלים
תחבורה ציבורית, הסערה הבאה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במספר ערים ברחבי הארץ כבר קיימים מיזמים של תחבורה ציבורית בשבת, אך בקרוב מיזם שכזה יפעל גם בירושלים, מה שעלול להצית את הסערה הבאה בנושאי דת ומדינה. תנועת "התעוררות" הירושלמית, שרצה גם בבחירות המוניציפליות הקרובות, הכריזה על מיזם הסעת המונים שיפעל בסופי שבוע כבר מסוף השבוע הקרוב. בעמוד הפייסבוק של התנועה נכתב: "הצטרפו אלינו לאוטובוס סופ"שבת של התעוררות. קונספט ראשון מסוגו בירושלים שמאפשר תחבורה זמינה בשבת - לכל המעוניין בכך".

"שישי קודש, שבת נופש"

בהתעוררות מציעים למעשה שתי אפשרויות לנרשמים למיזם: הסעות בערב שבת למגוון שכונות ברחבי העיר והסעה מרוכזת לשבת בבוקר לחוץ הים בתל אביב (חוף ירושלים). בדף המיזם נכתב: "שישי קודש, שבת נופש. מזמינים אתכם לנסוע בערב שישי משכונות מרכז העיר, לארוחות שישי אצל ההורים בשכונות הרחוקות, ו/או לנסוע בשבת בבוקר לחוף ירושלים (איך לא), בתל אביב".

גנץ עם יו"ר התעוררות אדיר שוורץ.

גנץ עם יו"ר התעוררות אדיר שוורץ. צילום: יוסף מזרחי

בעמוד הפייסבוק עוד הם כותבים: "אנחנו לא רוצים לחיות בעיר שצעירים עוזבים אותה, אנחנו גם לא רוצים עיר שסגורה לכולם בסופי שבוע. אנחנו, בהתעוררות, תמיד מבקשים, בכל הכבוד, שכל אחד יחיה בדרך שלו – לא על חשבון האחר, אלא לצד האחר. גם תחבורה ציבורית בסופ"שבת היא דרך להגיד שיש גם ציבור שאינו שומר שבת וכל כך רוצה להישאר ירושלמי. ולחיות פה".