מגדל של 10 קומות: האקזיט הנדל"ני של ישיבת מרכז הרב

הישיבה הוותיקה מתרחבת: עיריית ירושלים אישרה הקמת מבנה חדש ותוספת קומות על מבנה קיים במרכז הרב | 18,500 מ"ר לשטחי המוסד, קומה ציבורית עם שימושי חברה, קהילה ורווחה וחזית פעילה לציר הרכבת הקלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 16:32 ה בחשון התשפג

מגדל של 10 קומות: האקזיט הנדל"ני של ישיבת מרכז הרב
ישיבת מרכז הרב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המוסד הוותיק משנה את פניו: תכנית נדל"נית לישיבת מרכז הרב. עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, אישרה להפקדה בוועדה המחוזית תכנית בנייה חדשה בירושלים, בישיבת מרכז הרב. הישיבה, שנחשבת לספינת הדגל המיתולוגית של עולם הישיבות בציונות הדתית, ממוקמת ברחוב הרב צבי יהודה בקריית משה בצמוד לתוואי הרכבת הקלה.

מבנה חדש של 10 קומות וחזית פעילה לציר הרכבת הקלה

בתחילת דרכה של הישיבה, כזכור, היא שכנה בבית הרב קוק במרכז העיר, ובשנת 1964 עברה למשכנה הנוכחי. במסגרת התנופה הנדל"נית שעוברת העיר ירושלים, גם הישיבה צפויה לעבור מתיחת פנים משמעותית.

בית הרב קוק

בית הרב קוק, משכנה הקודם של ישיבת מרכז הרב | צילום: Miriam Alster/Flash90

התכנית, שהוגשה על ידי הישיבה, כוללת הריסת מבנה קיים ובניית מבנה חדש בן 10 קומות במקומו, ותוספת 3 קומות על מבנה קיים. סך שטחי הבנייה מעל הקרקע המוצעים עומדים על 18,500 מ"ר. בבניין החדש מוצעת קומה שלמה עבור שימושים ציבוריים לחברה, לקהילה ורווחה. במסגרת ההחלטה, הוועדה דרשה כי החזית הגובלת ברחוב בו עוברת הרכבת הקלה תהיה חזית פעילה וימוקמו בה שימושי מסחר או שימושים ציבוריים על מנת לחזק את הפעילות לאורך ציר הרכבת.

התכנית המוצעת למרכז הרב

התכנית המוצעת למרכז הרב | צילום: אור אדריכלים

"הרחבת הישיבה תאפשר לדורות של תלמידים נוספים לזכות וללמוד בו"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בירך: "זוהי זכות גדולה להרחיב את מרכז הרב המסמל כל כך הרבה מורשת, היסטוריה, מסורת ויהדות. הרחבתו תאפשר לדורות של תלמידים נוספים לזכות וללמוד במוסד חשוב זה המסמל חיבור לתורה, חיבור לעשייה וחיבור לירושלים". מגישת התכנית היא 'ישיבת רבינו מרן אברהם יצחק הכהן קוק', ועורך התכנית הינו אדריכל אילן גולן ממשרד 'אור אדריכלים'.


(מהארכיון: נפתלי בנט בישיבת מרכז הרב)