"הרשות הפלסטינית משתלטת על שטחי C בעידוד מדינות אירופה"

יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות לשעבר, קובי אלירז, שפוטר במפתיע על ידי ראש הממשלה, אומר כי מדינת ישראל צריכה להתחיל לממש את המדיניות שלה בשטחי C: "בקרוב לא יהיה על מה למשול"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/07/19 10:52 יד בתמוז התשעט

"הרשות הפלסטינית משתלטת על שטחי C בעידוד מדינות אירופה"
קובי אלירז, צילום: צילום מסך, יוטיוב

הקרב על שטחי C נמשך. קובי אלירז, שכיהן כיועץ שר הביטחון לענייני התיישבות בחמש השנים האחרונות, ופוטר במפתיע ע"י ראש הממשלה לפני כחודש, אומר כי ישראל הולכת ומאבדת את שטחי C לרשות הפלסטינית, שנתמכת בידי מדינות אירופה.

"גיליתי ממצאים שאמורים לעורר אותנו מאוד" אמר אלירז הבוקר (ד') בגל"צ. "הרשות הפלסטינית, בהכוונה ובעידוד מדינות אירופאיות, משתלטת על המרחב". הוא אומר ומתריע: "מדינת ישראל צריכה להתחיל לממש את המשילות שלה בשטחי סי. אם זה לא יקרה, בעוד 15 שנה לא יהיה במה לסחור".

"השטח הפתוח, קרוב לשני מיליון דונם, נרמס ונלקח ברמה יומיומית. גם בבנייה בלתי חוקית מאוד מאסיבית וגם בחקלאות. שטחים שמעולם לא נכחו בהם פלסטינים, שלא רשומים על אף אחד - היום מספיק שחקלאי חורש עשר שנים והקרקע נעלמת לנו כי הוא קונה עליה חזקה".

בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי סי

בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי סיצילום: ללא

לדברי אלירז, גם פינוי חאן אל-אחמר מעוכב בגלל פעילות אירופאית: "מתקשים באכיפה כי יש פה התערבות אירופאית. אם היינו מדברים רק עם הבדואים שבכפר, כבר יכולנו להעביר אותם למקום מוסכם, אבל הרשות הפלסטינית משתלטת על האזור בסיוע מדינות אירופאיות עם הרבה כסף". 

אלירז אמר לישי שנרב כי איננו יודע מדוע פיטר אותו ראש הממשלה, מהלך שהגיע בהפתעה גמורה ועורר את זעמם של רבים בהתיישבות, שאף דרשו מראש הממשלה לבטל את הפיטורין: "עדיין לא מצאתי סיבה לפיטורין שלי", אמר. במקומו של אלירז מונה לתפקיד אבי רואה, לשעבר ראש מועצת בנימין.

(ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, על הבנייה הבלתי חוקית ביו"ש)

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, השותף יחד עם ראשי מועצות נוספים לקמפיין של תנועת 'רגבים' נגד אוזלת היד של הממשלה בשטחי C, אמר בהמשך לדבריו של קובי אלירז: "הדברים צריכים להדליק לא רק נורה אדומה אחת, אלא 100 נורות. ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C היא פיגוע אסטרטגי ענק להתיישבות ולמדינת ישראל. הממשלה והגורמים הרלוונטיים חייבים לפתוח את העיניים ולהתחיל לטפל בבעיה החמורה הזאת. אף אחד לא רוצה מדינה פלסטינית שתאיים עלינו מדרום, מצפון, מהמרכז או מכל מקום אחר".

לדברי דמרי: "צריך ריבונות, צריך אכיפה והכי חשוב צריך עיניים פתוחות, לפני שזה יהיה מאוחר מידי, אני קורא לראש הממשלה, שרי הממשלה וכל סיעות הבית להחיל ריבונות על כל שטחי C ביהודה ושומרון כדי לגדוע את ההשתלטות באיבה ואת חלומם של הפלסטינים להשתלט על האדמות"

גם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הצטרף לדברים ואמר כי "דבריו של היועץ היוצא לענייני התיישבות של שר הבטחון צריכים להדאיג כל אדם במדינת ישראל. רפיון הידיים של הרשויות הרלוונטיות הוא בלתי מתקבל על הדעת. אם הממשלה לא תתעשת אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בפתחו של אסון. של מדינת טרור.
ראש הממשלה ושר הבטחון נתניהו צריך להדרש לנושא הזה גם בתקופת בחירות ולהורות לגורמי האכיפה לעצור לאלתר את התפשטות הבניה הפלסטינית בשטחי C. זו הזנחה פושעת של האינטרסים של מדינת ישראל".

(הקמפיין של 'רגבים')

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, מצטרף לחבריו להתיישבות: "זה הזמן להתעורר. דבריו הכנים של חברי היקר קובי אלירז רק מחזקים את פעילות ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, שמדינת טרור עומדת לקום לנגד עינינו עם עצימת עיניים מוחלטת של הממשלה. אני קורא לממשלת ישראל והעומד בראשה להתעשת ולפעול כנגד הבנייה הבלתי חוקית והעבריינית של הרשות הפלסטינית, לפני שיהיה מאוחר מדי".

בתנועת 'רגבים' אומרים בתגובה: "נתניהו תתעורר! האיום הגרעיני חשוב אבל האיום בהקמת מדינת טרור מעבר לפינה מסוכן לישראל לא פחות. בעשור האחרון הפלסטינים הכפילו את ההשתלטות על שטחי C בדרך לקביעת עובדות בשטח, הקמת מדינה פלסטינית דה פאקטו והפיכת מדינת ישראל לעוטף יו״ש המאויימת תדיר בטילים".