תנועת רגבים חושפת: 'תכנית ההשתלטות' של הפלסטינים

מעל 28,000 מבנים פלסטינים חדשים לא חוקיים הוקמו בעשור האחרון באזורים הישראליים ביהודה ושומרון. כלי העבודה שהובילו להכפלת הבניה: בניית רצף אסטרטגי, מלחמת התשה משפטית ו'כיבוש חקלאי'

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/19 09:34 כה בסיון התשעט

תנועת רגבים חושפת: 'תכנית ההשתלטות' של הפלסטינים
בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי סי, צילום: ללא

לאחר עבודת מיפוי מאומצת של מספר חודשים חושפת תנועת רגבים נתונים חדשים ומדאיגים בדבר ההשתלטות הפלסטינית על הקרקעות בשטחי C הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, תוך המשך הבניה הבלתי החוקית בסיוע אירופי. 

מדובר בקביעת עובדות בשטח על פי תוכנית פיאד לתפיסת רצף טריטוריאלי בשטח לקראת הקמת מדינה פלסטינית עתידית. על פי הנתונים שנספרו כמות המבנים הפלסטינים הבלתי חוקים כמעט שהכפילה את עצמה במהלך העשור האחרון בו מכהן ראש הממשלה בנימין נתניהו.

צילום: ללא

בשנת 2009 עמדו מספר המבנים הבלתי חוקיים בשטחי c על - 29,784 כאשר בשנת 2018 על - 58,435 אלא שהנתון המדאיג יותר הינה תפיסת השטח הבנוי בדונמים, כאשר בשנת 2009 זה עמד על 44,538 דונם לעומת  78,626 דונם בשנת 2018. 

לשם ההשוואה, היישובים הישראלים בשטחי c תופסים כ2.5% בלבד מהשטח. בעשור הזה גדלה ההתיישבות בפחות מ 10,000 דונם. בשנת 2008 תפסה ההתיישבות 47,327 דונם לעומת- 56,700 דונם בשנת 2018. 

לנתון זה מצטרפת "השתלטות חקלאית" שמבצעת הרשות הפלסטינית - עיבוד חקלאי בלתי חוקי במאות אלפי דונמים נוספים של אדמות מדינה רשומות או הנמצאות בהליכי רישום, על מנת לקבוע עובדות בשטח באמצעות עיבוד וחזקה.

צילום: ללא

אל הנתונים הללו נחשפו בשבועות האחרונים ראשי רשויות ביהודה ושומרון אשר צפויים לצאת בימים הקרובים בקמפיין חריף כנגד אי האכיפה והמשך קביעת עובדות בשטח על ידי הפלסטינים. ראשי הרשויות ידרשו מהממשלה לאשר תכנית ממשלתית ישימה למניעת המשך הקמת המדינה הפלסטינאית בשטחי c וקביעת לוחות לתוכנית. כמו כן ידרשו אכיפה כנגד הבניה הפלסטינית החדשה הבלתי חוקית.

מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים אמר בעקבות חשיפת הנתונים, כי "עם תחושות לב ניתן להתווכח, אבל כאן המספרים מדברים, והם לא נתונים לוויכוח. אין סטטוס קוו בשטח - הרשות הפלסטינית פועלת ללא הרף ליצור עובדות בלתי הפיכות בשטח, כאשר מדינת ישראל ומנהיגיה פשוט ישנים. אם ממשלת ישראל לא תתעורר,  אזרחי ישראל יתעוררו למציאות של מדינת טרור מעבר לפינה. הנתונים האלה הם קריאת השכמה". 

צילום: ללא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן