מפתיע: שופט העליון תמך בנער הגבעות - כך הגיבו בשב"כ

באופן חריג: במהלך דיון בעניינם של ארבעה נערי גבעות שנעצרו מנהלית לאחר שהשתתפו באלימות נגד פלשתינים, פנה השופט עופר גרוסקופף לשב"כ וקרא להם למצוא חלופה אחרת למעצר המנהלי. כך הם הגיבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 13:54 יג באלול התשפג

מפתיע: שופט העליון תמך בנער הגבעות - כך הגיבו בשב"כ
כפר תורמוסעיא לאחר הפרעות , צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בצעד חריג, שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף, פנה לשב"כ במהלך דיון בעניינם של ארבעה עצורים מנהליים יהודים, וקרא להם למצוא חלופה אחרת למעצרו המנהלי של אחד העצורים. כך דיווחו הבוקר (ד') בארגון חוננו. הדיון, שנערך לפני כשבוע, עסק בערעור אותו הגישו ארבעה מהעצורים המנהליים שנעצרו לאחר שהשתתפו בפרעות בכפר תורמוסעיא, בדרישה לבטל את הצווים כנגדם אשר לטענתם "הוצאו ללא משפט וללא ראיות".

תגובת השב"כ: מוכנים לשקול חלופת מעצר

השופט גרוסקופף התייחס במהלך הדיון לצו המנהלי שהוצא נגד יוסף יצחק קוסקס, ואמר לנציג השב"כ: "לגבי נושא זה תוצע חלופה שפותרת את המסוכנות הקיימת, אם תרצה ואם לא זה שיקול דעת של המשיבים". לאחר דבריו של השופט גרוסקופף ענה נציג השב"כ כי לא יאריכו את הצו נגד קוסקס וכי הם מוכנים לשקול חלופת מעצר. את העצורים מייצגים עורכי הדין דוד הלוי ונתי רום מטעם ארגון חוננו.

עופר גרוסקופף

עופר גרוסקופף צילום: CC BY-SA 4.0 דוברות הרשות השופטת

עו"ד הלוי: למצוא חלופה גם לשאר עצורים

עו"ד דוד הלוי בירך על ההחלטה: "אני מברך על ההחלטה הנוכחית שמשמעותה ביטול המעצר המנהלי, לפחות לגבי אחד העצורים". בנוסף, ביקש הלוי לשחרר גם את שלושת העצורים הנוספים: "טוב יעשה השירות אם יבחן גם ביחס ליתר העצורים פיתרון מידתי ומתון יותר במקום מעצר מנהלי שלהערכתי אינו משיג כל מטרה, ונתפס כאמצעי ענישתי גרידא".

השב"כ המליץ, למצולם אין קשר לידיעה

נער גבעות, אילוסטרציה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

נזכיר כי לפני כשבוע, בצעד חריג, בשב"כ המליצו על שחרורו של נער גבעות קטין ממעצר מנהלי והעברתו לחלופה במכינה קדם צבאית, זאת לאחר שהביע חרטה מלאה על מעשיו. בעקבות ההמלצה, חתם שר הביטחון גלנט על הצו והנער שוחרר לחלופה הכוללת תכנית שיקומית במכינה קדם צבאית.