גורם ביטחוני על העצירים המנהליים: "הם תכננו פעולות מסוכנות נוספות"

המתיחות בין צה"ל לתושבי יהודה ושומרון לא גוועת, כאשר נגד שני עצורים מהפרעות בחווארה הוצאו צווי מעצר מנהליים לארבעה חודשים | גורמים ביטחוניים מסבירים: "ההתיישבות מתנגדת לפעילות אלימה כמו זו שהם מובילים, ומכתימה ציבור שלם של שומרי חוק ואוהבי הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/23 07:38 י באדר התשפג

גורם ביטחוני על העצירים המנהליים: "הם תכננו פעולות מסוכנות נוספות"
מפגינים מול ביתו של סמוטריץ', צילום: אברהם שפירא

בצל המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון, מתגברת גם המתיחות בין צה"ל ותושבי יו"ש. בתחילת השבוע עצר צה"ל מספר תושבים לאחר ההתפרעויות בכפר חווארה, שם שרפו המתפרעים בתים ומכוניות של תושבי הכפר. אמש (ה'), לאחר שבית המשפט הורה על שחרורם של שניים מהעצורים, נעצרו השניים בשנית למעצר מנהלי בן ארבע חודשים, עובדה שהביאה לתסיסה בימין.

"המעשים של שני העצורים פוגעים קודם כל בהתיישבות"

גורמי ביטחון אמרו על המעצר המנהלי של שני הפעילים כי הם "תכננו פעולות מסוכנות נוספות, מלבד השתתפותם בהתפרעויות בחווארה". גורם ביטחון נוסף מסר: "המעשים של שני העצורים פוגעים קודם כל בהתיישבות - שמתנגדת לפעילות אלימה כמו זו שהם מובילים, ומכתימה ציבור שלם של שומרי חוק ואוהבי הארץ", כך על פי דיווח בכאן חדשות.

כאמור, בעקבות המעצר המנהלי של השניים, התסיסה בימין התגברה ובמודעה שהופצה תחת הכותרת "יותר גרועים מממשלת בנט" נכתב: "14 נרצחים בחודשיים, אפס הרתעה ו-2 מעצרים מנהליים ליהודים בלבד". בהמשך המודעה נכתב על הפגנות שהתקיימו אמש (ה') מול ביתם של שני השרים: "איתמר ובצלאל נכשלתם", נכתב.

דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין (!), בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות "מכילה", ועל


(צפו: המשטרה מונעת הגעת מפגינים לביתו של בן גביר)

בן גביר נגד גלנט: "פועל בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית"

בן גביר עצמו הגיב למעצר המנהלי של השניים וכתב כי יפנה בעניין לשר הביטחון גלנט שאישר את המעצר וגם לראש הממשלה: "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין (!), בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות 'מכילה', ועל כך יש להצטער. למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית".