גלנט חתם: צווי מעצר כנגד 4 יהודים שהיו מעורבים באלימות נגד פלשתינים

בהמלצת שירות הביטחון הכללי חתם שר הביטחון על 4 צווי מעצר מנהליים ליהודים. גורם ביטחוני: "העצורים מעורבים כבר שנים באירועים אלימים, גלויים וחשאיים" | בארגון חוננו תקפו: "גלנט מודיע על הצווים לתקשורת לפני המתיישבים - עד כה אף מתיישב לא קיבל צו מעצר מנהלי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/06/23 15:36 ט בתמוז התשפג

גלנט חתם: צווי מעצר כנגד 4 יהודים שהיו מעורבים באלימות נגד פלשתינים
הכפר תורמוס עיא בשבוע שעבר | , צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט חתם היום (ד') על ארבעה צווי מעצר מנהליים נגד יהודים שהשתתפו, כך על פי החשד, בפרעות בשבוע שעבר בכפרים פלשתיניים. בארגון חוננו מסרו בתגובה כי "במקום לדאוג לביטחון של אזרחי ישראל השר גלנט עסוק במשחקים תקשורתיים על גב המתיישבים".

לדברי גורם ביטחוני בכיר שהובא ב-ynet, "ארבעת העצורים מעורבים כבר שנים באירועים אלימים, גלויים וחשאיים. בעבר הם היו עצורים והוצאו נגדם צווי הגבלה ולמרות זאת המשיכו במעשיהם, ובשבוע שעבר פגעו בכמה הזדמנויות ברכוש פלשתיני, שהביא לשריפת כלי רכב ולסיכון של חיי חפים מפשע". אותו גורם הוסיף כי בעבר חלק מהארבעה "פעלו בתקריות אלימות כנגד כוחות הביטחון".

"במקום לתת ביטחון, השר בחר לפגוע באופן האנוש ביותר בזכויות אדם"

בארגון חוננו אומרים כי נכון לשעות הצהריים המאוחרות לא נמסר אף צו מעצר מנהלי לאף אדם בשטחי יו"ש וכן לא לעצורים בשב"כ ולא לעורכי דינם. בארגון תקפו את השר "במקום לדאוג לביטחון של אזרחי ישראל השר גלנט עסוק במשחקים תקשורתיים על גב המתיישבים ביו"ש. השר גלנט מדליף לתקשורת מלשכתו, ומתדרך עיתונאים כאחרון רודפי ההתיישבות, וזאת במקום להתנהל כמקובל, כנהוג וע"פ דין, ולמסור תחילה את הצווים באופן מסודר כחוק". 

"השר בהתנהלותו מוסיף חטא על פשע. הדם עוד לא יבש מהפיגועים הקשים אשר חוותה ההתיישבות רק לפני מספר ימים, ובמקום לתת ביטחון, השר בחר לפגוע באופן האנוש ביותר בזכויות אדם. בושה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף השר גלנט: "מיליציות פשיעה מאורגנות, רצחניות וחמושות בחברה הערבית, שדו"חות מודיעין מצביעים על סכנות חמורות מהן - לא הפעלת שב"כ, לא מעצרים מנהליים. נערים שנחשדו בהצתת רכוש (פשע שראוי לגינוי ולטיפול משטרתי נחרץ) - מיד שב"כ ומעצרים מנהליים".

זירת הפיגוע אתמול, על כביש 60 |

זירת הפיגוע בצומת עלי | צילום: Flash90

אתמול: מעצרי מנהלי נוסף כנגד אברהם יאיר ירד

אברהם יאיר ירד ששוחרר לפני כחודש ממעצר מנהלי ממושך שהוטל עליו, קיבל עם שחרורו מהכלא צו מנהלי בחתימת אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, המרחיק אותו משטחי יהודה ושומרון, לרבות בית הוריו והורי ארוסתו. אתמול בבוקר, שבוע לפני חתונתו, קיבל ירד צו חדש - החתום בידי אלוף פיקוד העורף רפי מילוא, שמטיל עליו שורת הגבלות חדשות וחריגות וכן איסור כניסה לשורת ערים בישראל, ביניהן בת ים, רמלה וירושלים.

בנוסף, הצו אוסר עליו ליצור קשר עם עשרות מחבריו הקרובים. הדבר מתרחש כאמור שבוע לפני חתונתו המתוכננת בה היו מיועדים להשתתף חבריו.

שניים מהאזורים מהם הורחק ירד