עמית סגל תוהה: מה יקרה ב-2029?

אירוע נדיר במחוזותינו קרה היום, כאשר בצלאל סמוטריץ' הותקף מימין על כך שאישר פינוי מאחז, זאת כיוון שעמד על קרקע פלשתינית. לאור המתקפות על שר האוצר, הפרשן הבכיר של חדשות 12 תהה, "ב-2029 מי יתקוף מימין את לימור סון הר מלך?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 13:35 כז באב התשפג

עמית סגל תוהה: מה יקרה ב-2029?
לימור סון הר מלך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבנים במאחז "אעירה שחר" שבבנימין פונו הבוקר (ב') על ידי כוחות גדולים של שוטרי מג"ב והמנהל אזרחי. כאשר על פי הדיווחים סמוטריץ' הוא זה שאישר את פינוי והרס המאחז, זאת כיוון שעמד על קרקע פלשתינית פרטית.

עמית סגל.

עמית סגל., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת סון הר מלך תקפה את סמוטריץ מימין, וקבלה נגד האכיפה הבררנית נגד יהודים "אני לא מוכנה לקבל בשום פנים ואופן את האמירה של "מקורבי סמוטריץ" על הריסת מבנים בשטחי א"י. גם אם כעת לא ניתן להסדיר את ההתיישבות הספציפית הזו, אסור להרוס אותה. שטחי c מלאים במבנים ערבים לא חוקיים כפי שהשר עצמו יודע, וכאשר מאות מטרים, סמוך ליישוב עומדים על תילם מבנים ערבים שנבנו שלא כחוק - האכיפה הבררנית נגד יהודים איננה יכולה להתקבל."

סמטריץ

סמטריץ', אישר את הפינוי, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

העיתונאי עמית סגל, שעקץ מוקדם יותר את שר האוצר על כך שדווקא הוא בסופו של דבר אישר לפנות ולהרוס את המאחז, התייחס גם לביקורת על שר האוצר מימין ותהה "ב-2029 מי יתקוף מימין את לימור סון הר מלך?"

שלושה בתים נהרסו בידי כוחות הביטחון

מוקדם יותר היום, גורמים בהתיישבות מתחו ביקורת על השר סמוטריץ' שהדבר באחריותו ואמרו כי על פי ההסכמים הקואליציונים, פינוי מבנים בהתיישבות היהודית יעשה תחת סמכותו ובאישורו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', למעט מקרים חריגים כגון צורך בטחוני דחוף, או בניה חדשה - שהם תחת סמכותו של שר הביטחון יואב גלנט.

התושבים במקום תקפו את סמוטריץ': "בפינוי עכשיו מתבצע הרס של בתי משפחות עם ילדים, בתים שקיימים בגבעה מעל לחצי שנה, שהם תחת אחריותו של השר בצלאל סמוטריץ' ועליו לאשר את ההריסה שלהם. מזעזע שסמוטריץ' בוחר להילחם בהתיישבות", אמרו.