עמית סגל עוקץ: ברכות לסמוטריץ'

העיתונאי הסרוג הגיב לפינוי המאחז בבנימין, שנבנה על קרקע פלשתינית וזרק עקיצה חריפה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "ברכות לסמוטריץ' שחתום על פינוי המאחז הראשון שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 10:29 כז באב התשפג

עמית סגל עוקץ: ברכות לסמוטריץ'
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

מבנים במאחז "אעירה שחר" שבבנימין פונו הבוקר (ב') על ידי כוחות גדולים של שוטרי מג"ב ומנהל אזרחי. העיתונאי עמית סגל הגיב לאירוע, והוסיף עקיצה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "ברכות לסמוטריץ' שחתום על פינוי המאחז הראשון שלו בבנימין הבוקר, 'אעיר השחר' שנבנה על קרקע פלשתינית פרטית", כתב העיתונאי.

שלושה בתים נהרסו בידי כוחות הביטחון

תושבים רבים מיישובי הסביבה הגיעו למקום הפינוי ומחו כנגד הכוחות. בסיומו של הפינוי, הרסו כוחות הביטחון שלושה בתים והחרימו קרוואן נוסף. גורמים בהתיישבות העבירו ביקורת על השר סמוטריץ' שהדבר באחריותו ואמרו כי על פי ההסכמים הקואליציונים, פינוי מבנים בהתיישבות היהודית יעשה תחת סמכותו ובאישורו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', למעט מקרים חריגים כגון צורך בטחוני דחוף, או בניה חדשה - שהם תחת סמכותו של שר הביטחון יואב גלנט.

סמטריץ

סמטריץ', אישר את הפינוי, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

התושבים במקום תקפו את סמוטריץ': "בפינוי עכשיו מתבצע הרס של בתי משפחות עם ילדים, בתים שקיימים בגבעה מעל לחצי שנה, שהם תחת אחריותו של השר בצלאל סמוטריץ' ועליו לאשר את ההריסה שלהם. מזעזע שסמוטריץ' בוחר להילחם בהתיישבות", אמרו.