פרסום ראשון גלנט איים על ח"כים בליכוד: לא תקבלו ממני עזרה בחקיקה

לאחר שמספר חברי כנסת חזרו בהם מהמכתב הקורא לשר הביטחון לשחרר את העצורים המנהליים, מתגלה הסיבה. בסביבת שר הביטחון פיזרו איומים כי חברי הכנסת שחתמו על המכתב, לא יזכו להתייחסות מהשר וגם לא עזרה בחקיקה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/03/23 19:01 כג באדר התשפג

גלנט איים על ח"כים בליכוד: לא תקבלו ממני עזרה בחקיקה
יואב גלנט, איים על חבריו לקואליציה, צילום: David Cohen/Flash90

מכתב הח"כים: שר הביטחון גלנט איים על חבריו לקואליציה כי מי שלא יוריד את חתימתו מהמכתב הקורא לו לשחרר את העצירים המנהליים, לא יקבל ממנו עזרה בכל הנוגע לחקיקה ולעניינים מול משרד הביטחון, כך מפרסם הכתב הפוליטי של חדשות כיפה, עמיאל ירחי.

"החלטנו למשוך את חתימתנו מהמסמך הקורא לשחרר את העצורים המנהליים"

כזכור, חבורת חברי כנסת בראשון חבר הכנסת בעז ביסמוט, הודיעה כי היא מסירה את חתימתה מהמכתב לשר גלנט. בהודעת כתבו חברי הכנסת כי "לאחר שקיבלנו משר הביטחון גלנט סקירה ביטחונית על הצורך המהותי במעצרים המנהליים, שמתבצעים במשורה, החלטנו למשוך את חתימתנו מהמסמך הקורא לשחרר את העצורים המנהליים" כתבו. בהמשך המכתב הודיעו חברי הכנסת כי "אנו סומכים על החלטת שר הביטחון, שהתקבלה לאור המלצות שירות הביטחון הכללי, ועל סמך שיקולים ביטחוניים בלבד. לנו, בתור נבחרי ציבור, יש אחריות להרגיע את הרוחות".

בועז ביסמוט

בועז ביסמוט, הוביל את המהלך צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בין חברי הכנסת שחזרו בהם מהמכתב נמצאים: ח"כ בועז בסימוט, ח"כ אושר שקלים, ח"כ צגה מלקו, ח"כ מושיקו פסל, ח"כ אלי דלל, ח"כ דן אילוז מהליכוד. עוד הוציאו את חתימתם גם חברי כנסת משאר מפלגות הקואליציה: ח"כ יונתן משריקי, ח"כ משה ארבל, ח"כ אוריאל בוסו, ח"כ ארז מלול ח"כ סימיון מושיאשוילי וח"כ יוסי טייב.

המכתב המקורי לגלנט: עשרות חברי קואליציה חתמו

במכתב עליו חתומים בין השאר השרים איתמר בן גביר, שלמה קרעי, אורית סטרוק ועידית סילמן - לצד שורה ארוכה של שרים, סגני שרים וח"כים נוספים, תקפו החתומים את הטלת הצווים וכינו זאת "אמצעי דורסני" שבוצע ב"מהלך שעקף בצורה בוטה את בית המשפט".

בקשה לביטול צווים מינהליים

בקשה לביטול צווים מינהליים צילום: ללא

"ללא משפט וללא ראיות"

"לקראת סיום תפקידו, הוציא שר הביטחון הקודם בני גנץ, צו מעצר מנהלי לתקופה ממושכת כנגד שני תושבי השומרון - אלחי כרמלי ואברהם יאיר ירד", תיארו הח"כים בפתח מכתבם. "הצווים הללו הוצאו כנגדם ללא משפט וללא ראיות, תוך התעלמות מפסק דינו של בית המשפט שהורה לשחררם".

עוד כתבו חברי הכנסת כי "בעניינו של אלחי כרמלי, הגדיל לעשות בני גנץ וחתם על הצו המנהלי עוד במהלך הדיון שהתנהל בעניינו בבית המשפט, כשהוא עוקף בצורה בוטה את ההליך השיפוטי. מאז, כלואים השניים כבר למעלה מ-3 חודשים, לאחר התעלמותו של בני גנץ מפנייתם של 40 חברי כנסת מסיעות הקואליציה הנוכחית שקראו לו לבטל את הצווים הללו", הוסיפו ותקפו.