עשרות חברי קואליציה בדרישה חדשה משר הביטחון

חמישים שרים וחברי כנסת מהקואליציה שיגרו הערב מכתב לשר הביטחון, בו דרשו את שחרורם של ארבעת תושבי השומרון שנעצרו לאחרונה במעצר מנהלי: "אמצעי דורסני שמופנה כנגד ציבור המתיישבים, יש להורות על ביטול הצווים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/23 18:17 כא באדר התשפג

עשרות חברי קואליציה בדרישה חדשה משר הביטחון
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ביקורת חריפה ורחבה בקואליציה כנגד המעצרים המנהליים: חמישים שרים וחברי כנסת מכל סיעות הקואליציה שיגרו הערב מכתב חריף לשר גלנט אותו יזמה ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, בו דרשו את שחרורם לאלתר של ארבעת תושבי השומרון, שנעצרו לאחרונה בצו מעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון.

במכתב עליו חתומים בין השאר השרים איתמר בן גביר, שלמה קרעי, אורית סטרוק ועידית סילמן - לצד שורה ארוכה של שרים, סגני שרים וח"כים נוספים, תקפו החתומים את הטלת הצווים וכינו זאת "אמצעי דורסני" שבוצע ב"מהלך שעקף בצורה בוטה את בית המשפט".

בקשה לביטול צווים מינהליים

בקשה לביטול צווים מינהליים צילום: ללא

"ללא משפט וללא ראיות"

"לקראת סיום תפקידו, הוציא שר הביטחון הקודם בני גנץ, צו מעצר מנהלי לתקופה ממושכת כנגד שני תושבי השומרון - אלחי כרמלי ואברהם יאיר ירד", תיארו הח"כים בפתח מכתבם. "הצווים הללו הוצאו כנגדם ללא משפט וללא ראיות, תוך התעלמות מפסק דינו של בית המשפט שהורה לשחררם".

עוד כתבו חברי הכנסת כי "בעניינו של אלחי כרמלי, הגדיל לעשות בני גנץ וחתם על הצו המנהלי עוד במהלך הדיון שהתנהל בעניינו בבית המשפט, כשהוא עוקף בצורה בוטה את ההליך השיפוטי. מאז, כלואים השניים כבר למעלה מ-3 חודשים, לאחר התעלמותו של בני גנץ מפנייתם של 40 חברי כנסת מסיעות הקואליציה הנוכחית שקראו לו לבטל את הצווים הללו", הוסיפו ותקפו.

"בעיצומו של גל טרור רצחני ביותר, החליט השר גלנט לחתום על שני צווי מעצר"

בנוסף, התייחסו לשני צווי המעצר עליהם חתם שר הביטחון בשבוע שעבר "בעיצומו של גל טרור רצחני ביותר, החליט השר גלנט לחתום בעצמו על שני צווי מעצר חדשים לשני תושבי השומרון - דוד חי חסדאי, נשוי ואב לשניים, וצדוק הכהן, קטין בן 17 ולהאריך בשלושה חודשים נוספים את מעצרו של אלחי כרמלי".

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"הממשלה שעצרה בצו מנהלי את מספר המתיישבים הגדול ביותר ב 30 שנה"

בהמשך מכתבם מתחו הח"כים ביקורת חריפה על החלטתו של השר גלנט: "הטלת צווי מעצר אלו, זיכתה את ממשלתנו בתואר המפוקפק של הממשלה שעצרה במעצר מנהלי את מספר המתיישבים הגדול ביותר ב-30 השנים האחרונות" כתבו החתומים, והוסיפו כי "אנו סבורים ששימוש במעצר מנהלי, ללא קיום הליך משפטי, צריך להיות שמור למקרים קיצוניים מאוד, כמו אלו המוכרים לנו בפעולות של אויבים רצחניים מקרב שונאי ישראל".      
                     
חברי הכנסת החתומים קראו לשר הביטחון לבטל את הצווים, "אנו רואים בצווים אלו, שימוש באמצעים דורסניים כלפי המתיישבים ביו"ש וקוראים לך כשר הביטחון של ממשלת הימין, להורות על ביטל הצווים הללו". חתמו הח"כים את מכתבם.

בקשה לביטול הצווים המנהליים

בקשה לביטול הצווים המנהליים צילום: ללא