הסכסוך נמשך: גלנט מסרב להעביר לסמוטריץ' סמכויות

שר הביטחון גלנט מסרב להעביר לשר במשרד הביטחון סמוטריץ' סמכויות על המנהל האזרחי, על אף ההתחייבות בהסכמים הקואליציוניים | פגישה שנערכה אתמול עם נתניהו לא פתרה את הסכסוך: הממשלה מעוניינת לטפל בסוגיות האזרחיות ביו"ש שלא דרך הצבא

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/01/23 18:08 ג בשבט התשפג

הסכסוך נמשך: גלנט מסרב להעביר לסמוטריץ' סמכויות
גלנט וסמוטריץ' | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העימות שהחל ביום שישי האחרון עם הקמתו ופינויו של המאחז בשומרון, בין שר הביטחון יואב גלנט והשר במשרד הביטחון בצלאל סמטריץ' - נמשך, זאת למרות הניסיונות לגשר על הפערים הגדולים, ולמרות פגישה שנערכה אתמול (ג') בערב.

הפגישה בין השניים נערכה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, אולם גלנט ממשיך לסרב להעביר את הסמכויות על מנהל האזרחי לסמוטריץ', כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים. 

ב"ישראל היום" פורסם הערב כי גלנט הביע את הסתייגותו מהעברת הסמכויות לסמוטריץ', וטען כי "לא הייתי מעורב בהסכמים הקואליציוניים". על פי הפרסום, גורמים שמכירים את פרטי הפגישה אמרו כי לנתניהו ברור שצריך לכבד את ההסכמים הקואליציוניים, ובנוסף שהממשלה מעוניינת לטפל בסוגיות האזרחיות ביו"ש שלא דרך הצבא. "אף אחד לא רוצה לקחת מגלנט את הסמכויות הביטחוניות, הוא צריך לכבד את ההסכמים הקואליציוניים. נתניהו צפוי לטפל באירוע הזה", הם אמרו.