יומיים לאחר הניסיון הראשון מתיישבי המאחז בשומרון פונו פעם נוספת

יומיים לאחר שפונו, בשעות הצהריים משפחות מאחז "אור חיים" שבשומרון, עלו לגבעה והקימו בה שני מבנים. שוטרי מג"ב הוזעקו למקום בתוך דקות בפינוי התושבים ובהריסת המבנים | בן גביר בכניסה לישיבת הממשלה: "לא תהיה כאן אפליה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/01/23 16:25 כט בטבת התשפג

יומיים לאחר הניסיון הראשון מתיישבי המאחז בשומרון פונו פעם נוספת
ניסיון עליה נוסף ל"אור חיים", צילום: ללא

יומיים לאחר שפונו, עלו בשעות הצהריים (א') משפחות גרעין גבעת "אור חיים" שבשומרון, והקימו שני מבנים במקום. שוטרי מג"ב הוזעקו למקום בתוך דקות והחלו בהריסת המבנים, ופינוי התושבים מהמקום תוך ביצוע מעצרים. אזרחים טוענים ל-12 תושבים עצורים.

"מתברר שהוא מיישם מדיניות שמאל"

בגרעין "אור חיים" תקפו את שר הביטחון: "לצערנו גלנט בוחר להמשיך את מדיניות ממשלת השמאל הקודמת, שכללה התנכלות ורדיפת ההתיישבות עד חורמה - אותה הוביל שר הביטחון הקודם בני גנץ. העם בחר בגלנט כדי לקדם מדיניות ימין, וכעת מתברר שהוא מיישם מדיניות שמאל".

"בכוונתנו להמשיך ולהיאחז בגבעה גם אם נפונה שוב ושוב, אפילו 100 פעמים. המערכה על יהודה ושומרון בשיאה ואסור לנו לוותר לרגע. קוראים לכל עם ישראל לבוא ולהצטרף אלינו".

נזכיר כי המאחז "אור חיים" הוקם לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל לקראת מלאות 30 לפטירתו, ועל גרעין ההתיישבות שלו נמנות חמש משפחות וגרעין של מספר בחורים. המאחז הוקם במיקום אסטרטגי ביותר שחולש על כביש חוצה שומרון ונועד למנוע רצף טריטוריאלי ערבי באזור.

"צריך לאכוף גם על ח'אן אל-אחמר"

במענה לשאלות כתבים מלשכת שר האוצר נמסר ביום שישי כי "השר סמוטריץ' הוציא הבוקר בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתפ"ש לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע. שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ' ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ביקר הבוקר לפני ישיבת הממשלה את שר הביטחון יואב גלנט: "התרשמתי מאוד מהדברים של השר גלנט בדבר העניין של אכיפת שלטון החוק ואכן כשר רוממות שלטון החוק בעיניי. אבל לא יהיה חוק אחד לערבים וחוק אחד ליהודים. צריך לאכוף גם על ח'אן אל-אחמר, גם על עשרות המאחזים הפלשתינים הבלתי חוקיים שמוקמים. לא תהיה כאן אפליה".