הפינוי שהביא לעימות בממשלה: סמוטריץ׳ תקף את גלנט

סמוטריץ׳ האשים את גלנט כי הוא הורה על הפינוי בניגוד להסכמים הקואליציונים | נתניהו גיבה את שר הביטחון: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/01/23 14:47 כז בטבת התשפג

הפינוי שהביא לעימות בממשלה: סמוטריץ׳ תקף את גלנט
שר האוצר סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמעט חודש עבר מאז פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל. לקראת מלאות 30 יום לפטירתו, גרעין משפחות ונערים עלה הלילה (בין חמישי לשישי) לנקודת התיישבות חדשה בשומרון, בסמוך לישוב מגדלים והקים את המאחז "אור חיים", לזכרו של הרב דרוקמן. שעות בודדות אחרי שהוקם, כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי החלו לזרום למקום ופינו את המאחז. על המקום הוטל צו שטח צבאי סגור.



במענה לשאלות כתבים נמסר היום מלשכת שר האוצר: ״השר סמוטריץ' הוציא הבוקר בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתפ"ש לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע. שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ' ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה״.

גלנט |

גלנט | צילום: Sraya Diamant/Flash90

נתניהו: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי"

בעקבות דבריו של סמוטריץ', ראש הממשלה, בנימין נתניהו הוציא הודעת גיבוי בהחלטתו של גלנט: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע".

צילום: ללא

קודם הפינוי, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פנה לשר הביטחון, יואב גלנט, בדרישה לעצור את פינוי המאחז "אור חיים". בנוסף ביקש יו"ר עוצמה יהודית לקיים דיון בהתנהלות של המנהל האזרחי בעניין פינוי מאחזים והאפליה בין פינוי יהודים לערבים שמשתלטים על קרקעות.

יוסי דגן: "אסור לממשלה להרוס את אור חיים"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב בחריפות על החלטת הממשלה לפנות את היישוב שהוקם לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל:  "אסור לממשלה להתנהג כמו הממשלה הקודמת שהעם מאס בה. ממשלת הימין צריכה להתנהל כממשלת ימין.לפני שממשלת ישראל באה להרוס התיישבות שהקימו אזרחי ישראל לזכר הרב דרוקמן, לפני שממשלת ישראל באה להרוס יישוב בנקודה אסטרטגית ביטחונית בלב ארץ ישראל המשמר אדמות מדינה, תתכבד ותהרוס אלפי מבנים בלתי חוקיים שנבנו בהשתלטות העבריינית של הרשות הפלשתינית בשטחי C".

צילום: ללא

עוד הוסיף ואמר כי "אסור לממשלה החדשה להיות כמו הממשלה הקודמת ולהפלות את היהודים לעומת האויבים. הממשלה צריכה להסדיר את היישוב החדש ולא להרוס אותו. אנו הגענו לארץ ישראל כדי לבנות אותה ולא כדי להרוס אותה במה ידינו. אני שולח ברכת חזק ואמץ לחלוצים שפועלים למען עם ישראל ומקימים נקודות חדשות. אסור לממשלה החדשה להיות כמו הממשלה הקודמת שהעם מאס בה. העם מצפה לממשלת ימין לא רק בדיבורים אלא גם במעשים".