התושבים ניצחו: אבטחת יישובי עוטף ירושלים תוארך עד סוף השנה

משרד הביטחון הסכים להאריך את התשלום לרכזי הביטחון ב-13 יישובי עוטף ירושלים עד למציאת פתרון קבע | ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, שהוביל את המהלך: "תפיסת הביטחון חייבת שינויים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/11/22 08:16 יב בחשון התשפג

התושבים ניצחו: אבטחת יישובי עוטף ירושלים תוארך עד סוף השנה
ישוב אלון, צילום: איל רובין

למרות המצב הביטחוני המתוח לאחרונה, כולל ניסיון פיגוע בשער הכניסה למעלה אדומים, בצה"ל מתכוונים ליישם החלטת ממשלה משנת 2006 ולהעביר את האחריות על ביטחון הישובים מצה"ל למשטרת ישראל, כאשר המשטרה כלל לא ערוכה לכך. "מפקירים את חיינו", טענו התושבים. הבוקר (א') אנחנו מפרסמים כי יש שינוי במדיניות, ו-13 יישובים בעוטף ירושלים, יזכו לתקציבים חדשים.

המטרה: להשאיר את צה"ל בשטח

משרד הביטחון ימשיך לשלם עד סוף השנה את שכרם של הרבש"צים (רכזי ביטחון שוטף) ביישובי עוטף ירושלים, במטרה להגיע עד תום התקופה למצב בו המשטרה מחזיקה באחריות הביטחונית ביישובים אלו בהתאם לאותה החלטת ממשלה ומל"ל.

הסיכום הושג במסגרת השיח שמקיים ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מול משרדי הממשלה הרלוונטיים. לפני מספר חודשים אף הגישה המועצה האזורית בנימין עתירה לבג"ץ בנושא, וזו נמחקה רק לאחר התחייבות המדינה כי האחריות הביטחונית תועבר למשטרה ותיעשה באופן שמתאים לאיומי האזור.

במועצת בנימין וביישובים מקווים להגיע להסכמה בתקופה הקרובה על השארת המשך האחריות בידי צה"ל ובכך להביא לפתרון סופי של הסוגיה שמטרידה את יישובי עוטף ירושלים. 

"אנחנו ממשיכים במגעים עם מקבלי ההחלטות"

ראש מועצת בנימין ישאל גנץ, בה יושבים שישה ישובים הנכללים בעוטף ירושלים, אמר הבוקר כי "יש הבנה שתפיסת הביטחון המתוכננת אינה הולמת את האיומים ופוגעת בביטחון התושבים. אני מברך על הארכת העסקתם של הרבש"צים. אנחנו ממשיכים במגעים עם מקבלי ההחלטות, כדי שתפיסת הביטחון ביישובי העוטף תיתן מענה הולם לאיומים ולמציאות בשטח. נמשיך לעסוק בכך ולדרוש זאת".