פורום ישובי עוטף ירושלים: "לא נשתף פעולה עם העברת האחריות הביטחונית למשטרה"

למרות ההסלמה הביטחונית בצה"ל מתכוונים ליישם החלטת ממשלה משנת 2006 ולהעביר את האחריות על ביטחון הישובים למשטרה, כאשר המשטרה כלל לא ערוכה לכך | התושבים טוענים: "מפקירים את חיינו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/10/22 14:51 יט בתשרי התשפג

פורום ישובי עוטף ירושלים: "לא נשתף פעולה עם העברת האחריות הביטחונית למשטרה"
ישוב אלון, צילום: איל רובין

בפורום ישובי עוטף ירושלים זועמים. למרות ההסלמה הביטחונית בשבועות האחרונים, בצה"ל מתכוונים ליישם החלטת ממשלה משנת 2006 ולהעביר את האחריות על ביטחון הישובים מצה"ל למשטרת ישראל, כאשר המשטרה כלל לא ערוכה לכך ואינה מבינה את הצרכים הביטחוניים של הישובים. "מפקירים את חיינו", טוענים התושבים.

בשנת 2006 וכחלק מהקמת 'גדר ההפרדה', החליטה ממשלת ישראל כי האחריות הביטחונית על יישובי עוטף ירושלים - כפר אדומים, אלון, נופי פרת, הר אדר, הר גילה, קידר, ענתות, גבעון החדשה, גבעת זאב, בית חורון - תועבר מצה"ל למשטרת ישראל. הממשלה החליטה לאחרונה כי המועד לביצוע המעבר המלא יתקיים ב-31 בנובמבר 2022.

בעקבות ההחלטה, כך מספרים תושבים, צה"ל החל למשוך את ידו מהאחריות על ביטחון היישובים וזאת על אף שמשטרת ישראל לא ערוכה כלל לקבלת אחריות זו בשים לב לכלל מרכיבי הביטחון השונים.

נציגי הישובים מקיימים שיח עם המשטרה, אך נראה שיש שם חוסר הבנה מוחלטת למצב. כך למשל מציעים במשטרה שהרבש"צים של היישובים יהיו שוטרים שלא מתגוררים בישובים, והם יהיו נוכחים רק בלילות כי השערים של הישובים סגורים. 

"מפקירים את חיינו"

"מפקירים את חיינו" | צילום: איל רובין

"לא נשתף פעולה עם המהלך עד שהפרטים הקטנים יקבלו מענה"

ועד הביטחון של היישובים דורש להקפיא לאלתר את תכנית העברת הביטחון למשטרה ושהמעבר יבוצע רק לאחר שהמשטרה דאגה לכל מרכיבי הביטחון.

בעדכון שפרסם היום לתושבים נכתב: "כפי שידוע לכם, ההעברה המתוכננת של האחריות הביטחונית על הישובים בעוטף ירושלים, ובהם יישובי הגוש, העלתה הילוך ואמורה לקרות כבר בשבועות הקרובים.

"בפגישות העבודה עם מג"ב לקראת ההעברה, בהן נכחו נציגי הנהגות הישובים, המועצות השונות, רבש"צים והמזכירים - גילינו שוב שלמרות הגישה החיובית - הפערים עדיין משמעותיים והשאלות הבסיסיות בנוגע לתפקוד מערך הביטחון בישובים ביום שאחרי המעבר נותרו ללא מענה, מצב המסכן את חיינו באופן יום יומי".

לסיום הבהירו: "אנו לא נשתף פעולה עם המהלך עד שהפרטים הקטנים יקבלו מענה ונוכל להבטיח כי ביטחון הישובים והתושבים לא ייפגע. זו העמדה המשותפת לכלל הישובים והמועצות החברים בועד הפעולה שהוקם בנושא".