בחירות 2022: יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני מתפטר מתפקידו

לאור ההתפתחויות הפוליטיות וההליכה לבחירות נוספות, אלחייני הודיע לראשי הרשויות ביהודה ושומרון: "בכוונתי לסיים כהונתי כיו"ר מועצת יש"ע ולהמשיך במלוא המרץ והזמן ולהמשיך כראש מועצה אזורית בבקעת הירדן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/07/22 15:02 יא בתמוז התשפב

בחירות 2022: יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני מתפטר מתפקידו
יו"ר מועצת יש"ע אלחייני, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש מועצת יש"ע בשלוש השנים האחרונות, דוד אלחייני, הודיע היום (א') באופן מפתיע, כי הוא מתפטר מתפקידו. נכון להיום מתכוון אלחייני להמשיך בתפקידו כראש מועצה אזורית בקעת הירדן. בישיבת האסיפה הכללית הקרובה יביא אלחייני את את הליך בחירת היו"ר הבא.

"ראיתי בתפקיד זה משימה לאומית ראשונה במעלה"

במכתב לראשי הרשויות ביהודה שומרון ולחברי מועצת יש"ע, כתב אלחייני: "לפני כשלוש שנים נבחרתי על ידכם לתפקיד יו"ר מועצת יש"ע. עם כניסתי לתפקיד, הצבתי לנגד עיניי את המשך תנופת פיתוח ההתיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן . ראיתי בתפקיד זה משימה לאומית ראשונה במעלה ועשיתי זאת מתוך אמונה עמוקה בחשיבות ההתיישבות לעתיד מדינת ישראל".

"במהלך שנים אלו יזמנו והובלנו שורה של תכניות שהובילו לפיתוח תשתיות ובנייה, לשמירה על ביטחונם של התושבים, ולהגדלת תקציבי הרשויות. באמצעות פעילות מדינית ופרלמנטרית ובזכות המאבקים הציבוריים שהובלנו, הצלחנו לקדם את האזור ולשמור על חיי תושבינו והאינטרסים החשובים לעתיד כל מדינת ישראל. עשינו זאת במקביל למגפת הקורונה שהתפרצה לחיינו יחד עם מערכות בחירות חוזרות ונשנות".

"פעלתי תחת צו מצפוני בלב שלם"

אלחייני כתב כי הוא מסכם את הפרק הזה בתחושת סיפוק עמוקה נוכח הנושאים המשמעותיים שהצליחו לקדם במועצת יש"ע. "כצפוי בארגון בעל פעילות אינטנסיבית חשובה היו ביננו הסכמות ושיתופי פעולה רבים אך גם חילוקי דעות בתוך כל זה פעלתי תחת צו מצפוני בלב שלם על מנת לדאוג לעתיד האזור ולשמירת האינטרסים של יהודה ושומרון ובקעת הירדם בתוך מדינת ישראל. אני רואה בכך זכות גדולה".

כאמור, בחודשים הקרובים ימלאו שלוש שנים לכהונתו. לאור ההתפתחויות הפוליטיות במדינת ישראל והליכה למערכת בחירות נוספת, חמישית בשלוש השנים האחרונות, כתב אלחייני: "בכוונתי לסיים כהונתי כיו"ר מועצת יש"ע ולהמשיך במלוא המרץ והזמן ולהמשיך כראש מועצה אזורית בבקעת הירדן".

נזכיר כי בחודש אפריל ערך שר המשפטים גדעון סער ביקור בבקעת הירדן, יחד עם אלחייני. "בקעת הירדן גדלה, צומחת, מתפתחת בצורה מרשימה מבחינה דמוגרפית וזאת ברכה גדולה כי בקעת הירדן היא גבול הביטחון של ישראל, היא חגורת הביטחון של מדינת ישראל והיא פאר של התיישבות". אלחייני אמר כי  על סער כי "הוא ידיד אמת של בקעת הירדן, במשך שנים הוא בא לבקר, עשה את זה גם בתפקיד של ח"כ, גם בתפקיד של שר וגם כשהוא לא היה (בחיים הפוליטיים) ותמיד תמך בבקעת הירדן".

(ארכיון כיפה)

אחרי הודעת ההתפטרות קרא ראש מועצת אפשרת עודד רביבי לחישוב מסלול של ההתיישבות "ההתפטרות היא הזדמנות להתיישבות לעצור ולחשוב מה היא רוצה להיות בעוד עשר ועשרים שנה. מאז ימי אוסלו ומשבר ההתנתקות שהיו חרב על צווארנו, פספסנו הזדמנויות שונות לחזק עוד את הבית שלנו ומתוך כך את ישראל.  

אני תקווה שמתוכנו יקום מי שידע להסתכל על יהודה ושומרון של 2040

"הוויכוחים שישנם בתוך המועצה הם על המהות, על הקו המדיני ועירנות, על גמישות מחשבתית ויוזמה, על הצורך לסמן מעבר לכמות המתיישבים את ההתפתחות הכלכלית, יחסנו עם השכנים והתמיכה הציבורית. אני תקווה שמתוכנו יקום מי שידע להסתכל על יהודה ושומרון של 2040, שיבין את חשיבות האירוע. לא להתמקד רק בחזון שאינו בר היתכנות בעת הזו, אלא הבנה בצורך להתנחל בלבבות לא רק כסיסמא אלא דרך חיים של ממש. שכן אם ברצוננו לטעון שאנו חלוצים לפני המחנה, ראוי לפעול שהמחנה יראה בנו חלוצים "

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן