אחרי שקראו לו לעזוב ראשי המועצות מגיבים על פרישת דוד אלחייני

אחרי שקראו בחודש הקודם לפיטורי של יו"ר מועצת יש"ע, ראשי הרשויות ביש"ע מגיבים להודעתו של אלחייני. ראש מועצת גוש עציון "חברי דוד אלחייני הוא קודם כל איש התיישבות, יהודה ושומרון ובקעת הירדן וטובת המתיישבים היו לנגד עיניו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 16:23 יא בתמוז התשפב

אחרי שקראו לו לעזוב ראשי המועצות מגיבים על פרישת דוד אלחייני
דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע, צילום: מועצת יש"ע

אחרי שקראו לו לעזוב את מועצת יש"ע ודרשו מנציגיהם לפרוש ממנה עד שיוחף היו"ר, ראשי מועצות ביהודה ושומרון מגיבים להתפטרותו של דוד אלחייני. כזכור בחודש הקודם, קראו ראשי המועצות בישע בהן נציגי ביתר עילית, קריית ארבע, בית אל, קרני שומרון, אלפי מנשה, גוש עציון ויישובים נוספים לפרישתו של דוד אלחייני ממועצת יש"ע עד להחלפת אלחייני.

עודד רביבי: "התפטרות אלחייני הזדמנות להתיישבות לעצור ולחשוב מה היא רוצה להיות"

ראש מועצת אפרת עודד רבבי הגיב להתפטרות אלחייני ואמר : "ההתפטרות היא הזדמנות להתיישבות לעצור ולחשוב מה היא רוצה להיות בעוד עשר ועשרים שנה. מאז ימי אוסלו ומשבר ההתנתקות שהיו חרב על צווארנו, פספסנו הזדמנויות שונות לחזק עוד את הבית שלנו ומתוך כך את ישראל.  הוויכוחים שישנם בתוך המועצה הם על המהות, על הקו המדיני ועירנות, על גמישות מחשבתית ויוזמה, על הצורך לסמן מעבר לכמות המתיישבים את ההתפתחות הכלכלית, יחסנו עם השכנים והתמיכה הציבורית.

עודד רביבי

עודד רביבי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"להתנחל בלבבות לא רק כסיסמא אלא דרך חיים של ממש"

"אני תקווה שמתוכנו יקום מי שידע להסתכל על יהודה ושומרון של 2040, שיבין את חשיבות האירוע. לא להתמקד רק בחזון שאינו בר היתכנות בעת הזו, אלא הבנה בצורך להתנחל בלבבות לא רק כסיסמא אלא דרך חיים של ממש. שכן אם ברצוננו לטעון שאנו חלוצים לפני המחנה, ראוי לפעול שהמחנה יראה בנו חלוצים"

שלמה נאמן: "דוד נתן את הנשמה למען ההתיישבות ביהודה ושומרון, וכראש מועצת יש"ע עשה הכל, בדרכו ובסגנונו למען כולנו."

גדעון סער ושלמה נאמן בנתיב האבות

גדעון סער ושלמה נאמן בנתיב האבות צילום: דוברות

ראש המועצה האיזורית גוש עציון שלמה נאמן הגיב אף הוא על התפטרותו של אלחייני  "חברי דוד אלחייאני הוא קודם כל איש התיישבות, איש חקלאות העברית והכי חשוב איש ארץ ישראל.

"דוד נתן את הנשמה למען ההתיישבות ביהודה ושומרון, וכראש מועצת יש"ע עשה הכל, בדרכו ובסגנונו למען כולנו." נאמן הוסיף: נכון, לעיתים היינו בחוסר הסכמה אך תמיד תמיד מדינת ישראל, יהודה ושומרון ובקעת הירדן וטובת המתיישבים היו לנגד עיניו. תודה דוד. ובהצלחה בהמשך הדרך."

אלחייני עם אלקין

אלחייני עם אלקין צילום: דוברות תקווה חדשה

כזכור, היום (א') הודיע אלחייני כי הוא עוזב את תפקידו אחרי שלוש שנים, במכתב ששלח לראשי המועצות אמר אלחייני ""לפני כשלוש שנים נבחרתי על ידכם לתפקיד יו"ר מועצת יש"ע. עם כניסתי לתפקיד, הצבתי לנגד עיניי את המשך תנופת פיתוח ההתיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן . ראיתי בתפקיד זה משימה לאומית ראשונה במעלה ועשיתי זאת מתוך אמונה עמוקה בחשיבות ההתיישבות לעתיד מדינת ישראל.

אלחייני: "הצלחנו לקדם את האזור ולשמור על חיי תושבינו והאינטרסים החשובים לעתיד כל מדינת ישראל"

"במהלך שנים אלו יזמנו והובלנו שורה של תכניות שהובילו לפיתוח תשתיות ובנייה, לשמירה על ביטחונם של התושבים, ולהגדלת תקציבי הרשויות. באמצעות פעילות מדינית ופרלמנטרית ובזכות המאבקים הציבוריים שהובלנו, הצלחנו לקדם את האזור ולשמור על חיי תושבינו והאינטרסים החשובים לעתיד כל מדינת ישראל. עשינו זאת במקביל למגפת הקורונה שהתפרצה לחיינו יחד עם מערכות בחירות חוזרות ונשנות".