מחאת מועצת יש"ע יו"ר מועצת יש"ע נגד הממשלה: "תמכתי בה בעבר כי חשבתי שהיא תוביל לכיוון טוב"

ראשי מועצת יש"ע קוראים להפיל את ממשלת בנט-לפיד בעקבות הקפאת הבניה ביהודה ושומרון: "ממשלה שמקפיאה אין לה זכות קיום" | דוד אלחייני אומר כי גם בימים אלה הוא שומר על קשר עם סער ושקד: "מדברים על זה שיש הקפאה ומה המשמעויות שלה"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 27/03/22 11:47 כד באדר ב'

יו"ר מועצת יש"ע נגד הממשלה: "תמכתי בה בעבר כי חשבתי שהיא תוביל לכיוון טוב"
אלחייני, צילום: ללא

מועצת יש"ע פתחה במאבק נגד הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. ראשי הרשויות הגיעו (א') אל מול משרד ראש הממשלה בירושלים, להצהרה ולהכרזה על מאבק נגד הממשלה בראשות נפתלי בנט שכיהן בעברו כמנכ"ל מועצת יש"ע. כדאי לציין כי בכל 12 שנות שלטונו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מועצת יש"ע לא יצאה נגדו אף לא פעם אחת.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני הסביר הבוקר ל"חדשות כיפה", כי ראשי המועצות לא הגיעו למחות אלא לתת הצהרת כוונות למאבק שנועד להפיל את הממשלה, "ממשלה שמקפיאה אין לה זכות קיום". למחאה הגיעו ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש המועצה המקומית בית אל שי אלון, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יו"ר תנועת אמנה זאב "זמביש" חבר ועוד. 

"גנץ רוצה בהפלת הממשלה והוא זה שפוגע בהתיישבות" 

נראה כי אלחייני מכה על חטאי העבר ועל תמיכתו בממשלה ובמפלגת תקווה חדשה: "במשך שנה חשבתי באופן אישי כי קווי היסוד של הממשלה, לפחות בעל פה, הם מה שהיה הוא שיהיה. זה יצר אצלנו תחושה שאנשים יעמדו במילה שלהם ובהתחייבות שלהם, ומת"ע תכונס בכל שלושה חודשים. כשהסתבר ששר הביטחון פוגע במתיישבי יהודה ושומרון - לא נותן ביטחון אישי ובעצם יש  עליה משמעותית בטרור ביו"ש, כשהוא מבצע מדיניות של אכיפה אגרסיבית כלפי היהודים ואפס אכיפה כלפי הפלשתינים שמשתלטים על אדמות מדינה - זה רק מראה שהוא זה שרוצה בהפלת הממשלה והוא זה שפוגע בהתיישבות".  

לשאלה האם הוא מצטער שתמך בעבר בממשלה הזאת, השיב אלחייני: "אני לא מצטער בדיעבד. תמכתי בממשלה כי חשבתי שהיא תוביל לכיוון טוב. מעבר לכך אמרתי עוד מספר דברים: הממשלה הזאת תבחן במעשים ולא בדיבורים. בנוסף, אמרתי שהמחויבות שלי כלפי ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא מעל כל אינטרס אחר ולכן אנחנו יוצאים למאבק".

בנושא הזה דיברת עם שר המשפטים גדעון סער?

"דיברתי עם סער, איילת ואחרים. אנחנו מדברים כל הזמן וחושבים כל הזמן מה אפשר לעשות". 

אתה קורא להם להפיל את הממשלה בדיבור איתם?

"לא רוצה להגיד מה אני אומר בשיחות שלנו אבל אנחנו מדברים על זה שיש הקפאה ומה המשמעויות שלה".