ביהודה ושומרון פועלים נגד יו"ר מועצת יש"ע אלחייני: התפטר

מועצות ביהודה ושומרון, ובראשן מועצת קרית ארבע-חברון, מבקשות את התפטרותו של יו"ר מועצת יש"ע המזוהה עם גדעון סער | בקרית ארבע ההחלטה להדיחו התקבלה פה אחד במליאה: "מועצת יש"ע זקוקה למנהיג שתומך בממשלה ימנית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/06/22 23:09 יג בסיון התשפב

ביהודה ושומרון פועלים נגד יו"ר מועצת יש"ע אלחייני: התפטר
יו"ר מועצת יש"ע אלחייני, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מועצות נגד יו"ר מועצת יש"ע. ברקע חוק תקנות החירום ביהודה ושומרון שנפל בשבוע שעבר במליאת הכנסת, ועבר היום (א') בשנית בממשלה, ובשל קרבתו ליו"ר תקווה חדשה ושר המשפטים גדעון סער, מועצת קרית ארבע-חברון מבקשת את התפטרותו של ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני

ממועצת קרית ארבע-חברון נמסר הערב כי "ההחלטה התקבלה פה אחד, מועצת יש"ע זקוקה למנהיג שתומך בממשלה ימנית, ערכית ומהמחנה הלאומי, מנהיג שמייצג את רוח הלאומיות וההתיישבות בארץ ישראל". עוד נמסר כי חברי המועצה צפויים לפעול בנושא זה.

באופן מפתיע, מי שבחר להצטרף לקולות הקוראים להחלפתו של אלחייני, הוא ראש המועצה המקומית אפרת: "כמי שייצג את מועצת יש"ע בזירה הבינ"ל אני קובע כי בהתנהלות ההנהגה הנוכחית הלכנו אחורה. הצלחנו בעבר יחד עם הממשלה לייצר הכרה בנוכחות יהודית ביהודה ושומרון, לייצר תמיכה במיזמים כלכליים משותפים של מתיישבים ופלשתינים. היינו שותפים במאמצי ההסברה יחד עם משרד החוץ וידענו לעמעם התנגדויות. פעלנו יחד ולצד הממשלה וזכינו להשפעה ודלת פתוחה גם כשהיו קשיים".

רביבי לא הזכיר בדבריו את אלחייני: "ההנהגה הנוכחית הביאה לנסיגה בהישגים, פחות מכירים היום בהתיישבות ויותר מחרימים. פחות דלתות נפתחות הן מעבר לים והן בירושלים. אותה הנהגה בחרה גם שלא לשנות מדרכה למרות עזיבות מצד חברי מועצה בשנה וחצי האחרונות. אם רצונה של מועצת יש"ע להמשיך ולהתקיים  היא חייבת לבחור בשינוי".

"הגיע הזמן להעמיד בראשות המועצה אדם שהציבור רואה בו נציג שלו"

ב"ישראל היום" פורסם כי עשרות חברי מועצות אזוריות ומקומיות מיהודה ושומרון דורשים מראשי הרשויות שלהם לפרוש ממועצת יש"ע, עד להחלפתו של היו"ר הנוכחי. אלה חתמו על קריאה להעלות הצעה לסדר היום בישיבת המליאה הקרובה, ולפיה הרשויות שלהם יפרשו ממועצת יש"ע לאלתר. חברי המליאה, ובתוכם נציגי ביתר עילית, קריית ארבע, בית אל, קרני שומרון, אלפי מנשה, גוש עציון ויישובים נוספים, קראו לקדם בישיבות המליאה הקרובות את נפרישת הרשות ממועצת יש"ע עד להחלפת אלחייני.

תנועת "מלוכדים", שמזוהה עם הליכוד, היא העומדת מאחורי היוזמה: "כדי לשמור על מועצת יש"ע רלוונטית, יש הכרח לשים בקדמת הבמה דמות שתייצג את הערכים של תושבי יהודה ושומרון כפי שהם. דוד אלחייני הוא ראש מועצת בקעת הירדן והוא חלק אינטרגלי מיהודה ושומרון, אך כיום הוא לא מייצג את רובם המוחלט של התושבים, ויוצר נתק עם שאר חלקי המחנה הלאומי. הגיע הזמן להעמיד בראשות המועצה אדם שהציבור רואה בו נציג שלו. אין שום טעם שהמועצות ימשיכו לשלם למועצה אם היא לא מייצגת את האנשים שגרים באזור".

אלחייני: "תמכתי בממשלה כי חשבתי שהיא תוביל לכיוון טוב"