חוות דעת משפטית: ניתן לחבר ישובים בהתיישבות הצעירה לחשמל

היסטוריה: חוות דעת של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה - ניתן לחבר יישובים בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון לחשמל. גדעון סער בירך בחשבון הטוויטר שלו: "מדובר במהלך חשוב כלפי אזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/22 12:31 יא בניסן התשפב

חוות דעת משפטית: ניתן לחבר ישובים בהתיישבות הצעירה לחשמל
מאחז ביו"ש. ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון מתקדמת עוד צעד אל עבר המאה ה-21: עורכת הדין כרמית יולס, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, פרסמה חוות דעת משפטית המאפשרת חיבור יישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון לחשמל. חוות הדעת מתייחסת ליישובים בעלי אופק הסדרה בלבד.

בחשבון הטוויטר שלו, בירך שר המשפטים גדעון סער על פרסום חוות הדעת וכתב כי "מדובר במהלך חשוב כלפי אזרחי ישראל בהתישבות הצעירה ואני מקווה שהמהלך המלא יושלם תוך פרק זמן סביר". השר גם עקץ את הממשלות הקודמות, שלטענתו נמנעו מלטפל בנושא.

קמפיין שנמשך שנים

על רקע סערת חוק החשמל שאושר במושב החורף בכנסת, יצא פורום ההתיישבות הצעירה בקמפיין רשת שקרא לשרים איילת שקד וזאב אלקין, וכן לחברי הכנסת אורבך, שרן השכל ומיכל שיר - לתמוך בהסתייגות אותה קידמו יחד עם שדולת ארץ ישראל לפיה חוק החשמל יקודם רק לאחר שיוחל גם בצו אלוף על ההתיישבות הצעירה.

בקמפיין נראית דמותו של השייח' ראאד סלאח אשר שוחרר לאחרונה מהכלא בישראל לאחר שהורשע בהסתה ותמיכה בטרור, ובנוסף זוכה לתמיכה מצד בכירי רע"מ, כשמתחת תמונתו נכתב: "הילדים שלו יהנו מחשמל ומחימום". דמותו של הרב רזיאל שבח הי"ד אשר נרצח לפני ארבע שנים (ומחר יום הזיכרון שלו) בידי מחבלים ערבים סמוך לביתו ביישוב חוות גלעד עם הכיתוב: "הילדים שלו יישארו בחושך ובקור". המודעה נחתמה בקריאה לשרים וחברי הכנסת - החילו את חוק החשמל גם על ההתיישבות הצעירה.