רזיאל שבח הי"ד, ראאד סלאח וחאן אל חומש: קמפיינים חדשים ביו"ש

ראש מועצת שומרון פנה ליו"ר וועדת מועצת השמות הממשלתית, בקריאה לשנות את שמו של הישוב חומש לחאן אל חומש: "שינוי שם הישוב ישנה גם את ההתייחסות אליו" | פורום התיישבות צעירה יצא בקמפיין משלו: "לאפשר את החלת חוק החשמל גם על ההתיישבות הצעירה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/12/21 17:05 כב בטבת התשפב

רזיאל שבח הי"ד, ראאד סלאח וחאן אל חומש: קמפיינים חדשים ביו"ש
צילום: פורום התיישבות צעירה

בישיבת חומש טוענים מזה מספר ימים כי בכוונת ממשלת ישראל להרוס את ישיבתם בימים הקרובים. בניסיון למנוע את ההרס הנוסף בישוב, ראש מועצת שומרון יוסי דגן פנה היום (א') ליו"ר וועדת מועצת השמות הממשלתית פרופ' משה שרון, בבקשה חריגה לשינוי שם הישוב חומש. קמפיין נוסף, וכואב, שייך לפורום התיישבות צעירה שמנסה לקדם את חוק החשמל כך שיחול גם על עשרות הישובים הצעירים ביהודה ושומרון.

דגן ביקש לשנות את שם הישוב חומש ל-"חאן אל חומש", זאת בתקווה כדבריו לקבל יחס דומה ליחס שמקבלים הערבים בחאן אל-אחמר שבונים באופן לא חוקי אולם לא נעקרים מביתם, בניגוד לתלמידי ישיבת חומש. "כידוע לך תושבי חומש גורשו מביתם בעקירה בשנת 2005, מזה 15 שנה פועלת ביישוב ישיבה בכל ימות השנה, וכן מתגוררות ביישוב מספר משפחות".

צילום: ללא

"בצעד מחפיר, בצורה הזויה שלא הייתה כמותה מעולם, התגובה של ממשלת ישראל לרצח של יהודה דימנטמן הי"ד לאחר הפיגוע היא לתת פרס לטרור ולהרוס את הישיבה לאחר הרצח. לכן אני מבקש לשנות את שם הישוב לחאן אל חומש, מתוך הבנה ששינוי שם הישוב ישנה גם את ההתייחסות אליו, כפי היחס לחאן אל אחמר, היישוב הבלתי חוקי שאותו הממשלה נמנעת מלהרוס", כתב דגן.

לסיום הוסיף "אני תקווה כי שינוי שם היישוב, יביא לעצירת ההרס והרצונות לעקור את היישוב והישיבה במקום, ולהשוואת המצב בחאן אל חומש למצב ביישוב חאן אל אחמר. אני כותב דברים אלו בצער רב, אך מול רצונות ההרס לאחר הפיגוע הקשה, לא נשאר לי אלא לנסות כל דרך בכדי לעצור את החרפה", הוסיף דגן.

ארבע שנים לרצח רזיאל שבח הי"ד: "הילדים שלו יישארו בחושך ובקור"

ברקע הדיון המכריע בוועדת הפנים על אישור חוק החשמל לקריאה שניה ושלישית, פרסם היום פורום ההתיישבות הצעירה קמפיין רשת הקורא לשרים איילת שקד וזאב אלקין, וכן לחברי הכנסת אורבך, שרן השכל ומיכל שיר - לתמוך בהסתייגות אותה קידמו יחד עם שדולת ארץ ישראל לפיה חוק החשמל יקודם רק לאחר שיוחל גם בצו אלוף על ההתיישבות הצעירה.

בקמפיין נראית דמותו של השייח' ראאד סלאח אשר שוחרר לאחרונה מהכלא בישראל לאחר שהורשע בהסתה ותמיכה בטרור, ובנוסף זוכה לתמיכה מצד בכירי רע"מ, כשמתחת תמונתו נכתב: "הילדים שלו יהנו מחשמל ומחימום". דמותו של הרב רזיאל שבח הי"ד אשר נרצח לפני ארבע שנים (ומחר יום הזיכרון שלו) בידי מחבלים ערבים סמוך לביתו ביישוב חוות גלעד עם הכיתוב: "הילדים שלו יישארו בחושך ובקור". המודעה נחתמה בקריאה לשרים וחברי הכנסת - החילו את חוק החשמל גם על ההתיישבות הצעירה.

נציין כי בשבועות האחרונים עמלו חברי פורום ההתיישבות הצעירה עם ראשי שדולת ארץ ישראל, להכין נוסח צו אלוף שיחיל את חוק החשמל גם על ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

בפורום ההתיישבות הצעירה, מסרו: "אנו מניחים הבוקר בפני הועדה נוסח צו אלוף שיאפשר את החלת חוק החשמל גם על ההתיישבות הצעירה ודורשים שהחוק לא יקודם ללא אישורו. נוסח הצו מוכן וניתן לאשרו כבר היום, לא צריך לדחות אפילו ביום אחד. לא יעלה על הדעת שהממשלה תעביר חוק שיאפשר חשמל רק לבתים של ערבים וימנע אותו מבתינו ומילדינו".

"בימים בהם בכירי רע"מ עולים לרגל לחלוק כבוד לתומך מחבלים שפל הגיע הזמן שחברי הכנסת מימין החברים בקואליציה יקיימו את מה שהבטיחו לילדיו של רזיאל הי"ד ואלפי המשפחות בהתיישבות הצעירה".