טור ההחמצה הזאת של גדעון סער תעלה לימין ביוקר

האגף הימני בממשלה אותת לבייס עם אישור מתווה אביתר ומיד קיבל הבהרה מהשותפים בשמאל שאין להם הרבה מרחב בממשלת השינוי, גדעון סער בדרך לרשימת ההחמצות הגדולה של הימין | ולמי מגיע צל"ש השבוע?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/02/22 07:56 ג באדר א'

ההחמצה הזאת של גדעון סער תעלה לימין ביוקר
ראשי הקואליציה. נזכרו בדעותיהם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

איחוד מפלגות הימין בקואליציה התעורר השבוע מתרדמתו והביא יחד הישג להתיישבות עם אישור מתווה אביתר על ידי היועמ"ש. אבל בממשלה הפריטטית אין ואקום, אם גדעון סער נזכר שהוא ימין, לפיד זונח את המושג מרכז ושובר שמאלה.

המהלך שגובש במשרד המשפטים ומאחוריו עומדים סער, שקד, אורבך, בנט וגנץ אמנם משמח אבל עדיין לא נראה בשטח, הכוח עדיין בידיים של שר הביטחון בני גנץ, שכעת נתון ללחץ של שני האגפים בממשלה, גנץ יכול להפתיע ולקדם את הנושא במהירות אבל מה שלא קרה בחצי השנה לפינוי המקום, ייתכן שלא יקרה גם בחצי השנה הבאה.

בימינה ותקווה חדשה אמנם יודעים עם מי הם הקימו ממשלה אבל ייתכן שהופתעו מעצמת ההתנגדות, לפיד תקף את המהלך במילים חריפות וחברי מרצ איימו אולי לראשונה מאז קמה הממשלה שיפרקו את הממשלה אם תוקם ישיבה באביתר. למרות הרצון החזק של ראש הממשלה ושלל שרים להתעסק בנושאים חברתיים בממשלה הזאת, השבועות האחרונים החזירו אותם לקרקע, ברוכים הבאים לג'ונגל שלנו, בו אי אפשר להתעלם מיהודה ושומרון ולדבר על רפורמות ורגולציה, אולי אם הטיפול בסוגיות אזרחיות היה טוב יותר היה על מה לדבר אבל גם שם הממשלה נכשלת. יוקר המחייה מטפס ושרי הממשלה בצעד מבזה "מבקשים" מהחברות שלא להעלות מחירים.

שרי הממשלה מתמודדים בתוך שבוע עם משבר חוק האזרחות, הישיבה באביתר ובג"צ על פינוי הישיבה חומש ממנו היא מנסה להתחמק בכל מחיר, מי שמנסה בכל כוחו להתמודד עם המשברים הוא לפיד שהולך לבייס בשמאל, תוקף את מתווה אביתר ומגיש ערר על חוק האזרחות, ערר שהוא אולי מצטער עליו עכשיו, אחרי שרשם התקפלות מפוארת בפני איילת שקד ואפשר חופש הצבעה על חוק האזרחות. 

 צל"ש

במשך שנים ארוכות ניסו אנשים טובים בכנסת להעביר את חוק איחוד מוקדי הצלה, ללא הצלחה. ארגון מד"א עשה שימוש לרעה בכוחו הרב, הפלה את המתנדבים בארגוני ההצלה האחרים על חשבון חיי אדם. בשיתוף פעולה נדיר בין עידית סילמן למשה גפני עבר השבוע החוק, זאת על אף התנגדות עזה של שר הבריאות ניצן הורוביץ ש"מפחד ממד"א", על פי גורמים בקואליציה. ומה שיפה בחוק החשוב של סילמן וגפני זה שהוא יגיע לוועדת הבריאות בראשות סילמן אז לא צריך לדאוג שהעסקנים של מד"א ימסמסו אותו בוועדות.

טר"ש

שר המשפטים גדעון סער הגיע עם ששת המנדטים שלו לעמדת מפתח בממשלה הנוכחית, מעבר לשלל המשרדים והמינויים סער נכנס לתפקיד כשבתוך חודשים קצרים הוא צריך להחליט על מינוי יועמ"ש חדש וארבעה שופטים לעליון. בינתיים מתרחק סער מנאמנות לגוש חוסם הימני בוועדה לבחירת שופטים והשבוע הדהים עוד יותר עם בחירת היועמ"שית הבאה גלי בהרב-מיארה, החמצת הזדמנות כזאת יכולה להיכנס לרשימת ההחמצות הגדולה של הימין, מי שמעוניין בממשלת שינוי לא חוזר על מינויים גרועים נוסח נתניהו, העובדה ששרת המשפטים הבאה צפויה להיות שקד לא תעזור לנוכח כוח האדם שישאיר לה סער, לא סתם בימינה כעסו השבוע על ההתנהלות של שר המשפטים כי מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות.