הרס שני ביממה: כוחות הביטחון מפנים את הגבעה שהוקמה לזכר אהוביה סנדק ז"ל

כוחות משטרה ומנהל אזרחי הדיעו לגבעת 'אוהבי-יה' הסמוכה לישוב בת עין בכדי להרוס את המבנים במקום. תושבים מדווחים כי כוח צה"ל נשלח לסייע בפינוי | "הממשלה הנוכחית גמרה אומר למגר לחלוטין את ההתיישבות היהודית בגבעות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/12/21 10:48 כה בטבת התשפב

הרס שני ביממה: כוחות הביטחון מפנים את הגבעה שהוקמה לזכר אהוביה סנדק ז"ל
צילום: ללא

כוחות משטרה ומנהל אזרחי הגיעו הבוקר (ד') לגבעת "אוהבי-יה" הסמוכה לישוב בת עין שבגוש עציון, בכדי להרוס את המבנים הבודדים במקום. הגבעה הוקמה לזכרו של אהוביה סנדק ז"ל שנהרג לאחר מרדף משטרתי בבנימין לפני כשנה. במקום מתגוררים משפחה וגרעין של נערים העוסקים בפיתוח המקום.

בנוסף לעשרות השוטרים, תושבי המקום דווחו כי חיילי צה"ל נשלחו לסייע במשימת הפינוי. על פי הדיווחים, שוטרי מג"ב הרחיקו את התושבים וניסו למנוע מהם לתעד את ההרס.

בגבעה תקפו את השימוש בחיילי צה"ל כנגד ההתיישבות: "שר הביטחון גנץ שובר שיאים חדשים של ציניות במאבקו כנגד ההתיישבות היהודית. במקום שלוחמי צה"ל יהיו עסוקים בשמירה על חייהם של תושבי גוש עציון, שולח שר הביטחון את טובי חייליו למאבק נחוש כנגד ההתיישבות היהודית שמיישמת את החזון הציוני".

"הדבר חמור שבעתיים כשמסע ההרס שמתנהל כבר כמה שבועות, מתבצע בהסכמה שבשתיקה של 'גורמי הימין' בממשלה, ובראשם נפתלי בנט. אחרי מסעות ההרס האחרונים ופגישת גנץ-אבו מאזן אתמול, לא נותר אלא לקבוע שהממשלה הנוכחית גמרה אומר למגר לחלוטין את ההתיישבות היהודית בגבעות, לצורך פינוי השטח לטובת הקמת מדינה פלשתינית".

נזכיר כי אתמול, פשטו עשרות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי על גבעת טל בנימין הסמוכה לישוב תפוח, והרסו במקום חממה של תושב המקום ופינת חמד ששימשה את תושבי האזור. בנוסף, הרסו הכוחות ביציאתם סוכת רועים ששימשה את אברהם הרצליך - רועה צאן כבן 80 מהישוב תפוח, שרועה את צאנו באזור מעל לשלושה עשורים. 

נציין כי מדובר בפינוי שני ביממה האחרונה והשלישי בשבוע האחרון.