מה עמית סגל חושב על מחאת אהוביה סנדק?

במהלך הלילה חסימת צירים בירושלים כמחאה על חוסר צדק בפרשיית אהוביה סנדק התפתחה למעצרים אלימים ושימוש בבואש נגד צעירים | חברי הכנסת שמחה רוטמן ואיתמר בן גביר הגיעו למחות: "דין אחד למפגיני ימין ודין אחד למפגיני בלפור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/21 07:33 ג בכסלו התשפב

מה עמית סגל חושב על מחאת אהוביה סנדק?
עמית סגל, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

כוחות משטרה ומג"ב פעלו הלילה (א') בעקבות מחאה שהפכה להפרת סדר בסמוך לגשר המיתרים בירושלים. המפגינים חסמו את הכביש שסמוך לגשר המיתרים, המשטרה טענה לאלימות חריגה מצד המפגינים וסרטונים קשים של מעצרים בכוח הציפו את הרשתות. חברי הכנסת הגיעו לתמוך במאבק.

במהלך ההפגנה התיזה המשטרה בואש על ח"כ בן גביר שלא נזקק לטיפול רפואי. קודם בואו למקום פנה בן גביר לקציני משטרת ירושלים לקראת ההפגנה וביקש מהמשטרה לא להשתמש באלות  וגז מדמיע ואלימות בהפגנה. 

ח"כ בן גביר מסר: "לצערי יש דין אחד למפגיני ימין ודין אחד למפגיני בלפור. אני לא זוכר שהמשטרה השתמשה בבואש לפיזור הפגנות בבלפור הגעתי להפגנה כדי להגן על הילדים שהמשטרה נוהגת כלפיהם באלימות. אם אלימות המשטרה כלפי ילדים תימשך, אשאר במקום להגן עליהם. לא ייתכן שהמשטרה תרביץ לילדים שהגיעו למחות נגד הפשע שנעשה לאהוביה ז"ל, ותנסה לסתום להם את הפה ותפגע בחופש הביטוי".


(בן גביר בהפגנה).

המפגינים קיבלו תמיכה מהעיתונאי עמית סגל, "אין מחאה צודקת כרגע בישראל יותר מזו בכניסה לירושלים שקוראת לחקור את מות אהוביה סנדק. נער ישראלי נהרג במרדף משטרתי? בכירי מח״ש התריעו על שיבוש הליכי חקירה מצד המשטרה, אך דבר לא קרה. מי יחקור את החוקרים שהביאו למותו של נער?", כתב סגל.

גם ח"כ שמחה רוטמן הגיע להפגנה ואמר: "אי אפשר להתווכח עם מי שהגיעו לכאן וזועקים בכאב. חלפה שנה והאנשים שאחראים למותו של אהוביה לא נעצרו ולא הוגשו כתבי אישום. דם יהודי לא יכול להיות הפקר. מח"ש מועלת בתפקידה ואסור לשתוק על כך".

ממשטרת ישראל נמסר: "נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי, התפרעויות אלימות, ופגיעה בשוטרים או באזרחים בניגוד לחוק".