רם בן ברק לאביו של אהוביה סנדק: "לא לדבר בגנות המשטרה"

חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית הגיעו לדיון שיזם בן גביר על פרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, אביו של אהוביה דמע כשסיפר על בנו ובמח"ש התקשו לספק תשובות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/12/21 11:47 יז בטבת התשפב

רם בן ברק לאביו של אהוביה סנדק: "לא לדבר בגנות המשטרה"
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום יום ג' תתכנס בשעה 11:30 הוועדה המשותפת של חוץ ובטחון והוועדה לבטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי לחקור את פרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין ומחאות על מותו מתקיימות בגשר המיתרים.  


(מירב בן ארי צועקת על נציגת משרד המשפטים "נותנת לי טיפים איך לנהל את הדיון? מספיק).

הוועדה תעסוק בפרסומים על "חקירה מזוהמת" בעניינו של אהוביה סנדק, ההפגנות בדרישה לפתיחת חקירת השוטרים ואלימות המשטרה נגד המפגינים שדורשים לחקור את מותו.

בן גביר: "החקירה זוהמה ונוהלה באופן רשלני"

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר יוזם החקירה מסר:  "הגיע הזמן לעשות צדק. מקווה ומתפלל שהוועדה תדון בלב פתוח ונפש חפצה במחדלים והרשלנות ותחתור להגיע לאמת".

ח"כ בן גביר הוסיף ותקף את התנהלות חקירת המשטרה: "כל העדויות מגורמים שונים שהיו מעורבים באירוע, מעלות חשד כי החקירה זוהמה ונוהלה באופן רשלני ולא מקצועי. הגיע הזמן לעשות צדק עם אהוביה ז"ל ועם כל נוער הגבעות הסובל מהתנכלויות ורדיפות".

רבים הגיעו בשבוע שעבר לערב האזכרה לזכרו של אהוביה סנדק ז"ל שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין לפני שנה. האירוע התקיים בהשתתפות בני משפחה, רבנים, אישי ציבור, חברי כנסת וחברים.  את הערב פתח הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, שבראשית דבריו התייחס לכאב הבסיסי על מות אהוביה.

הרב שמואל אליהו: "תאונה שכיסתה קלקול במשטרה"

"זו לא תאונה מקלקול ברכב, זו תאונה שכיסתה קלקול במשטרה. המשטרה שאמורה לשמור על הסדר של כולם, על החוק, על הצדק, הארגון שאמור לפעול על פי החוק - הוא הראשון שעובר על החוק".

בהמשך ציין הרב אליהו גם את מח"ש, המחלקה לחקירות שוטרים ואת הפרקליטות. "מח"ש שאמורה להיות זו ששומרת על המשטרה, היא המועלת הראשית. הפרקליטות, אותה מערכת שאמורה לדאוג שהמדינה תתנהל על פי חוק וסדר, שם נמצא הקלקול. ממש כפי שאומר הפסוק 'מקום המשפט שמה הרשע'. זו מחלה שאסור לשתוק עליה. לא תעמוד על דם רעיך – לא של אדם אחד, אלא של מדינה שלמה".

הרב אליהו קרא לתיקון במערכות האכיפה. "מדינה לא יכולה בלי מערכת משפט מתוקנת, בלי פרקליטות מתוקנת, בלי משטרה מתוקנת. הדי.אן.אי. של המערכת קלוקל וכולנו זועקים. כשמערכות השלטון הבסיסיות קורסות זה דבר שאסור לשתוק עליו. צדק לנערי הגבעות כדי שמדינת ישראל תהיה ראשית צמיחת גאולתנו, מדינה מתוקנת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן